امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58602
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 12 خرداد 1396 - 12:59 | | ارسال توسط :

روحانیت اجازه اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ را نخواهد داد

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، نسبت به اجرایی شدن سند2030 در کشور هشدار داد و از روحانیت خواست در برابر اجرای این سند سکوت نکنند و از مطالبات رهبر انقلاب در این باره دفاع کنند.

به گزارش بابل نوین، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان قم از سوی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر پنجشنبه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین در این گردهمایی با بیان اینکه بعد از انتخابات و مسائل پیش روی چند مسأله مهم مطرح شده است، اظهار داشت: نخست آنکه در سراسر کشور چندسالی است که نیروهای انقلابی می گویند ما حمایتی نداریم و وحدت بین ما حاکم نیست و به همین جهت نیروهای انقلابی به فکر افتادند و برای وحدت بخشی به اصولگرایان به میدان آمدند.

وی افزود: نیروهای مردمی انقلاب اسلامی یا همان جمنا در همین راستا تشکیل شد و کارها را آغاز کردند و ۱۶ نفر به عنوان شورای اصلی آن تشکیل شد و در قم هم ۱۸ نفر حضور دارند و برای مسأله انتخابات نیز دو نفر یعنی آقایان قالیباف و رییسی انتخاب شدند و بازار سرد انتخابات با حضور ایشان گرم شد.

حجت الاسلام آشتیانی با اشاره به اینکه آقای قالیباف مردانه کنار رفت، ابراز داشت: در انتخابات گذشته به دلیل یکی نبودن لطمه خوردیم ولی در این دوره وقتی رأی ها جمع شدند، نزدیک چهل درصد رسید و امروز اصولگرایان به یک وحدت نزدیک شدند و این مسأله خوب و بسیار مهم است.

وی عنوان داشت: جبهه مردمی پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات شکست نخورده است، چراکه با گذشت چهل سال از انقلاب وقتی حوزه فردی را مشخص می کند و ۱۶ میلیون رأی می آورد و باید از آن استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه باید جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تقویت شود، ابراز داشت: ما در برابر فسادهایی که پیش می آید باید بتوانیم حرف بزنیم و حتی این جبهه قرار است در روستاهاتشکیل شود که پاسداری از انقلاب را برعهده بگیرد و در رأس این جبهه سه فقیهی که مورد پذیرش حوزه هستند قرار دارند تا با قدرت بایستد و حرف خودش را بزند.

وی با بیان اینکه جبهه نیروهای انقلاب اقلیت نیست، ابراز تأسف کرد: چرا آقای روحانی به جای اینکه به رأی مردم احترام بگذارد می گوید آنها اقلیت بودند، اقلیتی که متن آن حوزه های علمیه است و یا می گوید مردم به پول نه گفتند ما هم می گوییم بله نه گفتند چراکه پول نقد را در برابر نسیه دیدند، چراکه در این دولت سهام عدالت را اواخر شروع کردند و آنهایی که یارانه شان قطع شده بود وصل کردند و به هرحال پول نقد جای نسیه را گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ امروز در کشور در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار به این سند اعتراض کردند و این را هم بدانید ما نمی توانیم بخشی هایی از آن  را قبول کنیم و باید بند بند آن گزارش داده شود و این را بدانید در بخش هایی از کشور از مهد کودک مسائل جنسی شروع می شود و جبهه تشکیل شده که در چنین مواقعی فریاد بزند و اعلام کند که نفوذی از این قوی تر وجود ندارد.

وی سند ۲۰۳۰ را یک بلای بزرگ برای جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر حکم می کند که در برابر این سند ایستادگی کنیم، بنابراین وظیفه روحانیت سخت تر شده است و باید با زبان نرم تذکر بدهیم و نسبت به بیان معارف اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر سینه سپر کنیم تا نگذاریم خلل و نقصی به انقلاب اسلامی وارد شود./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.