امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59681
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 28 خرداد 1396 - 21:40 | | ارسال توسط :

روز قدس باید سمبلی از وحدت در جهان اسلام شود

به گزارش بابل نوین، مراسم استقبال از روز جهانی قدس از سوی جمعیت جوانان آناتولی با حضور شخصیت های سیاسی و محمدابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد. در این مراسم سفیر ایران در سخنانی گفت: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای ماندگار حضرت امام خمینی (ره ) برای ایجاد وحدت و برادری […]

به گزارش بابل نوین، مراسم استقبال از روز جهانی قدس از سوی جمعیت جوانان آناتولی با حضور شخصیت های سیاسی و محمدابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد.

در این مراسم سفیر ایران در سخنانی گفت: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای ماندگار حضرت امام خمینی (ره ) برای ایجاد وحدت و برادری میان مسلمانان است.

وی افزود: امروز دشمنان در تلاشند از طریق فتنه انگیزی و تفرقه میان جوامع اسلامی، انها را از یکدیگر جدا نموده و در نتیجه امت اسلامی را از اساسی ترین مسائل که یکی از مهمترین ان موضوع اشغال سرزمین های فلسطینی است دور سازند.

وی افزود: قطعا صهیونیست ها در چنین فضایی اسوده خاطر به ادامه جنایت، اشغالگری و سیاستهای ضد بشری خودعلیه مردم مظلوم فلسطین بدون هیچ مانعی ادامه خواهند داد. براین اساس امروز همگان شاهدیم که در بحرانهای منطقه ای خاورمیانه ؛ رژیم اشغالگر در امنیت کامل قرار گرفته و بیشترین سود را در وضعیت منطقه و جهان اسلام می برد.

سفیر ایران تاکید نمود: مشغول شدن منطقه در اتش بحرانها به حدی مطلوب صهیونستها است که انها هم اکنون به دنبال ممنوع کردن پخش اذان در قدس شریف قبله اول مسلمین هم می باشند.

طاهریان افزود: بی شک روز قدس مناسبتی وحدت بخش در جهت تحقق ارمان مسلمانان و ملت فلسطین، در مسیر رهایی قدس شریف است. این روز مهم باید به یکی از سمبل های وحدت میان جوامع جهان اسلام تبدیل شود تا با یاد اوری موضوع فلسطین در این روز همه ملتها و دولتهای مسلمان با احساس مسئولیت بیشتر؛ موضوع اشغالگری صهیونیسم واهمیت رفع درد و رنج ملت مظلوم فلسطین را در اولویت مسائل خود ، قرار دهند.

طاهریان گفت: در این راستا نقش ایران و ترکیه به عنوان دو کشور تاثیرگذار درمنطقه و جهان اسلام ، بسیار مهم می باشد. ما می توانیم با مشارکت و همکاری یکدیگر و در فضای دوستانه ؛ نه تنها امداد رسانی و کمک به رفع ظلم و تجاوز به مردم فلسطین را هدایت نماییم بلکه می توانیم با تعامل سازنده نسبت به حل وفصل سایر بحرانهای منطقه منجمله در کشور سوریه اقدامات موثری داشته باشیم.

در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی از جمله نمایش کلیپ های فلسطین ، پخش بیاناتی از مرحوم اربکان در خصوص اهمیت ازاد سازی قدس شریف و سرزمین های اشغالی و نیز نمایشگاه عکس ، نمایش تئاتر ویژه روز قدس و مراسم شعر خوانی، در معرض دید حاضرین قرار گرفت.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.