امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53315
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 13 فروردین 1396 - 12:24 | | ارسال توسط :

روند رو به رشد زندانیان مهریه/ ازدواج آسان در کشور فرهنگ سازی شود

به گزارش بابل نوین، محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش آمار زندانیان مهریه، نشان دهنده فقدان فرهنگ ازدواج آسان و نگاه اقتصادی به تشکیل خانواده است. وی تصریح کرد: در جامعه امروز، تعیین مهریه های آنچنانی یا به دلیل چشم و هم چشمی و یا با هدف استحکام زندگی و […]

به گزارش بابل نوین، محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش آمار زندانیان مهریه، نشان دهنده فقدان فرهنگ ازدواج آسان و نگاه اقتصادی به تشکیل خانواده است.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز، تعیین مهریه های آنچنانی یا به دلیل چشم و هم چشمی و یا با هدف استحکام زندگی و پشتوانه‌ای امن برای زنان، انجام می‌شود که این امر موضوع مهریه را از بعد اجتماعی به کیفری تبدیل کرده است.
پورمختار ادامه داد: مسئولان برای حل این معضل در ابتدا باید ازدواج آسان را در کشور نهادینه کنند و پس از آن با ایجاد مراکز حل اختلاف و مشاوره‌های رایگان، مشکلات زوجین جوان را مرتفع کنند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه باید به سمتی برود که “حبس” به دلیل بدهکاری مهریه ریشه کن شود، بنابراین حل این موضوع باید بسیار کارشناسانه بررسی و با هماهنگی تمامی دستگاه های ذی‌ربط اجرایی شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.