امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53733
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 11:40 | | ارسال توسط :

رونمایی از سامانه مبین هیئت نجات غریق مازندران

سامانه مبین هیئت نجات غریق و غواصی مازندران برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

به گزارش بابل نوین، بهروز اسفندیاری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی غرب آسیا و اقیانوسیه در مراسم رونمایی از سامانه مبین هیئت نجات غریق و غواصی مازندران با تاکید بر اهمیت بحث آموزش ناجیان غریق، وظیفه اصلی فدراسیون نجات غریق را تربیت ناجی غریق و نظارت بر امور اماکن آبی دانست و گفت: هم اکنون بیش از ۱۵۳ هزار و یکصد نفر ناجی غریق در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار نفر ناجی غریق خانم هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال گذشته بیش از ۴۱ میلیون نفر به سواحل شمال کشور مسافرت کردند، افزود: از سال ۸۵ تا پایان سال ۹۴، در کشور ۷۵ هزار و ۲۵۰ نفر در محدوده طرح های سالمسازی و یک هزار و ۷۷۰ نفر در خارج از محدوده طرح در سه استان گیلان، مازندران و گلستان نجات بوسیله ناجیان غریق، نجات یافتند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی غرب آسیا و اقیانوسیه گفت: طول سواحل کشور حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این میزان، ۸۹۰ کیلومتر نوار سواحل شمالی در استان های گیلان، مازندران و گلستان واقع است.

رئیس نجات غریق و غواصی مازندران نیز در این مراسم گفت: ثبت نام متقضایان، ثبت کارت ناجیان غریق و غواصان و مدرسان ، ثبت طرح های شنا اعم از استخر و دریا، ثبت کارت های آمادگی ناجیان غریق، ثبت کارتهای دانش آموزی و اطلاعات غوص غواصان و ثبت آمار حادثه دیدگان از امکانات این سامانه هوشمند است.

نقی کریمیان افزود: همه فرم های ثبت نام و ثبت کارت و خرید بلیط های استخر از شکل دستی خارج و بصورت هوشمند و از درگاه الکترونیکی انجام می شود.

مازندران حدود ۱۰هزار ناجی غریق دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.