امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61675
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 28 تیر 1396 - 15:51 | | ارسال توسط :

زائران اربعین حسینی می توانند از مرز خسروی به زیارت بروند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت:زائران اربعین حسینی امسال می توانند از طریق مرز خسروی در استان کرمانشاه راهی عتبات عالیات شوند.

به گزارش بابل نوین،حسن پلارک  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اریعین سال گذشته روزانه در مجموع چهار میلیون و ۵۰۰ پرس غذا در قالب سه وعده غذا در روز برای زائران اربعین حسینی تهیه و اهداء می شد این در حالی است که پیش بینی ما برای امسال ، روزانه ۶ میلیون وعده غذا خواهد بود.
وی اظهارکرد: در سال ۹۵ همچنین ظرفیت اسکان و استراحت زائران ۹۰۰ هزار نفر بود اما با توجه به ایجاد زیر ساخت ها و افزایش ظرفیت های موجود این رقم برای سالجاری به یک و نیم میلیون نفر افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه موکب های موجود با ظرفیت های متفاوتی فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: موکب های موجود با ظرفیت های ۳۰ تا ۲۲ هزار نفر فعالیت دارند که در این میان تنها موکب ثابت صحن حضرت زهرا (س) که در سال گذشته در هر روز پذیرای ۳۵ هزار زائر بود امسال به ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.
پلارک با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی مستقر در وزارت کشور مسئولیت کمیته مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه را به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و به منظور نظم و انضباط هرچه بیشتر در راستای ارایه خدمات بیشتر به زائران از چندین ماه قبل تاکنون عملیات ساخت زیرساخت ها شامل زمین مناسب، آب ، برق، فاضلاب و غیره اجرایی شده و این روند همچنان و با سرعت ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی کارها در این ستاد به صورت کارشناسی شده طراحی و انجام خواهد گرفت، افزود: شناسنامه موکب داران، امسال با امضای این ستاد و در سال آینده با دو امضای ستاد و مسئولان حرم امام حسین (ع) انجام خواهد گرفت.
وی گفت: موکب داران می توانند از نیمه دوم محرم امسال نسبت به انتقال امکانات خود اقدام کنند و تا ۱۰ روز بعد از پایان اربعین به فعالیت خود ادامه دهند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.