امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65570
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 23 شهریور 1396 - 10:45 | | ارسال توسط :

زرگرپور: قیام امام حسین(ع) جهل مردم را از بین برد

به گزارش بابل نوین، “در دنیای سراسر ظلم و خشونت ندای توحید و شعائر اهل بیت(ع) نقطه نجات بخش آزادگان جهان است که نوای آن در صدای مداحان نهفته است” آئین افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی صبح امروز (چهارشنبه، ٢٢ شهریور ماه) و در دومین روز حضور پیرغلامان حسینی در اصفهان آغاز شد. در […]

به گزارش بابل نوین، “در دنیای سراسر ظلم و خشونت ندای توحید و شعائر اهل بیت(ع) نقطه نجات بخش آزادگان جهان است که نوای آن در صدای مداحان نهفته است”

آئین افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی صبح امروز (چهارشنبه، ٢٢ شهریور ماه) و در دومین روز حضور پیرغلامان حسینی در اصفهان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم قاری بین المللی قرآن کشورمان، نیک نصیر به تلاوت قرآن کریم پرداخت و سپس گروه تواشیح به ذکر چند بیت سروده در مدح شهدا دفاع مقدس پرداختند.

در ادامه سیستانی دبیر اجلاس پیرغلامان حسینی ضمن خیرمقدم به پیرغلامان و خادمان حسینی و ارائه گزارشاتی از پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی اظهار کرد: اصفهان همواره در عرصه مسائل دینی و فرهنگی پشتاز بوده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان در دوران هشت سال دفاع مقدس شهیدانی همچون خرازی، همت و….تقدیم انقلاب و کشور کرده است، به طور کل استان اصفهان با ٢٣ هزار شهید، ۴٩ هزار جانباز، ۴ هزار آزاده و تعداد زیادی رزمنده در عرصه انقلاب پیشتاز بوده است.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: هم اکنون در دفاع از حرم تعداد زیادی شهید را تقدیم انقلاب کرد، اصفهان علاوه بر اینکه مهد گردشگری و فرهنگ است در عرصه باورهای حسینی نیز پیشتاز است.

سیستانی یادآور شد: در این اجلاس علاوه بر برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه، برنامه‌ها و نشست‌ها مختلفی را در حسینیه‌ها و اماکن مذهبی داریم.

در ادامه این برنامه پیام آیت الله مظاهری مدیر حوزه علمیه استان اصفهان نیز قرائت شد.

زرگرپور استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام خود جهل مردم را از بین برد، خاطرنشان کرد: دانشگاه حسینی یک دانشگاه معارف الهی است که علم شهود را در آن می‌توان دید.

استاندار اصفهان افزود: در دنیا ظالمانه و حضور سلطه گران شعائر الهی و سیره حضرات معصومین(ع) نقطه آزادی بخش آزادگان جهان است، این رسالت در صدای باکفایت مداحان نهفته است، این رسالتی است که بر دوش مداحان ما قرار داده شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دنیای سراسر ظلم و خشونت که سلطه‌گران بر آن مسلط شده‌اند ندای توحید و شعائر حضرات معصومین می‌تواند نجات‌بخش آزادگان جهان باشد.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان که در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

 

او افزود: دین پروری و ولایت مداری در بین مردم اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد. افتخار میزبانی اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی را داریم و به آن می‌بالیم.

وی ادامه داد: در ابلاغ پیام جاودانه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) با شما پیرغلامان هم نفس و هم آوا شدیم تا در منظومه مدافعان حریم ولایت سهمی داشته باشیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: ندای توحید و شعائر اسلامی و الهی نسخه نجات بخش آزادگان جهان است که ترویج این فرهنگ در صدای ملکوتی ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) است.

در این برنامه آیت الله مظاهری مدیر حوزه علمیه استان اصفهان، زرگرپور استاندار اصفهان، آیت الله اختری رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مصطفی خرسندیان رییس کانون مداحان و… حضور داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.