امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 42693
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 12 دی 1395 - 10:23 | | ارسال توسط :

زمام کار جوامع غربی به دست انسانهای فاسد افتاده است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: در کشورهای غربی همچون انگلیس و آمریکا زمام کار به دست افراد شهوت ران، ترسو، بی آبرو و پست افتاده است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: معرفت الله سبب تمایز عبادات انسان می شود.

وی در ادامه مبحث راه های کسب معرفت الله، افزود: حرکت انسان در راستای کسب معرفت الله سبب متمایز شدن عبادات انسان می شود تا جایی که عبادتی که توأم با معرفت باشد انسان را بیشتر از آن چیزی که فکر کند بهرمند می کند و این بهرمندی سبب تغییر نوع رفتار انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه آموزه های تاریخی سبب کسب معرفت الله می شود، اظهار کرد: توجه به سرگذشت انسانهای مختلف در شرایط گوناگون و دقت کردن به نتیجه امور، سبب معرفت افزایی در وجود انسان می شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه عقل یکی از مهمترین ابزار کسب معرفت الله است، تبیین کرد: انسان باید با بکارگیری عقل و توجه به نتیجه امور در اتفاقات تاریخی به ویژه داستانهایی که در قرآن به آن اشاره شده است، معرفتش را به خداوند افزایش دهد، مثلاً توجه به سرگذشت حضرت یوسف(ع) و برادرانشان که نسبت به او حسادت ورزیدند، انسان را متوجه نتیجه خوب خیرخواهی و نتیجه بد حسادت و بدخواهی می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه به فیلمهای تاریخی پخش شده از صدا و سیما اشاره کرد و گفت: مشاهده فیلم های تاریخی اگر سبب پندآموزی برای انسان شود و او را به درک و فهم درستی از تاریخ سوق دهد، بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه عزت و ذلت هر انسان و هر ملتی به دست خداوند تعیین می شود، افزود: نام فرعونیان، یزیدیان، شاهنشاهان و صدامیان همراه با اسمشان در قبر دفن شد ولی نام حضرت موسی(ع)، امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) تا قیام قیامت همچون خورشید می درخشد و این به سبب متصل بودن این اشخاص به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: کشوری همچون انگلیس که آمریکا روزی جیره خور او بوده است، در حال حاضر از قدرت افتاده است و کشور آمریکا تعیین کننده برخی مسائل داخلی و خارجی این کشور استعمارگر است، انسانهایی که در این کشورها زمام کار را دست می گیرند، انسانهایی پست، ترسو، شهوت ران و بی آبرو هستند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با بیان اینکه فکر انسان تعیین کننده عاقبت امور نیست، اظهار کرد: عمل انسان در تقدیرات الهی مؤثر است ولی عاقبت امور دست خداوند است./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.