امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36452
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 01 آذر 1395 - 16:48 | | ارسال توسط :

زیارت اربعین حسینی یکی از نشانه های ایمان است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: در دل‌های مؤمنان یک حرارتی از امام حسین(ع) نهفته است که کم شدنی نیست و این حرارت هر روزه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بابل نوین، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان امروز در مراسمی که در رضویه برگزار شد، گفت: در فرهنگ اصیل تشیع اربعین حسینی جایگاه رفیعی دارد این و اربعین ویژه امام حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در زاهدان ادامه داد: ۳ دلیل محکم برای اربعین حسینی  وجود دارد یکی از آن‌ها وجود روایاتی از اهل بیت(ع) و اسلام، دلیل دوم اربعین باز گرداندن سرهای شهدا به  پیکرها و دلیل آخر وجود مستندات تاریخی در مورد اربعین است.

وی افزود: اربعین حسینی برای ما از لحاظ عظمت مانند عاشورا است و پیاده روی اربعین هر ساله به عظمت و جلال آن افزوده می‌شود و مهم‌تر این است که ما اربعین را در چهار چوب دین تماشا می‌کنیم.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: بزرگان دین از ما تداوم پیاده روی اربعین را خواستار شدند و مسأله اربعین را زنده نگه داریم و هدف ما در پیاده روی اربعین درک محضر امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: تنها عزیزی که یک اتفاق بی نظیر برایش افتاد امام حسین(ع) بود که سر مطهرش به مدت چهل روز از بدن جدا بود  و در این چهل روز با سر امام حسین(ع) معامله های زیادی انجام شد و بین افراد جا به جا می‌شد.

امام جمعه شهرستان زاهدان تأکید کرد: وجود مبارک امام حسین(ع) چنان شوری به وجود آورده است که حتی اگر جان افراد در خطر باشد باز هم به پیاده روی اربعین می‌روند که علت آن وجود عشق امام حسین(ع) در باطن مؤمنان است./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.