امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56804
  پرینتخانه » اجتماعی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1396 - 13:33 | | ارسال توسط :

سالم‌ترین خون‌ها در رگ‌های متولدین ۷۳ به بعد

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر در کشور سالانه حداقل ۲ بار خون اهدا می‌کنند، گفت: براساس بررسی‌های جهانی، ایران یکی از سالم‌ترین خون‌های دنیا را دارد.

به گزارش بابل نوین، علی‌اکبر پورفتح‌الله اظهار داشت: کشور ما حدود ۱.۵ میلیون اهداکننده خون بوده که به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی نسبت به اهدای خون اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر نیز سالانه حداقل دو بار خون اهدا کرده و در واقع اهداکننده مستمر هستند، گفت: هرم سنی این اهداکنندگان زمانی که بررسی می‌شود مشخص شده که اکثر این اهداکنندگان در واقع همان سرمایه‌های دوران جنگ تحمیلی هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: البته ما نظرمان به سمتی بوده که اهداکنندگان مستمر را به سمت جوان‌تر‌ها پیش ببریم و در این زمینه متولدین سال ۷۳ به بعد بیشتر حائز اهمیت هستند چرا که این افراد از بدو تولد واکسن هپاتیت B را دریافت کرده و در واقع این جمعیت عاری از هپاتیت B هستند.

پورفتح‌الله اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون پلاسمای اهداکنندگان خون به داروهای فاکتور ۸، ۹ و … با استفاده از پالایشگاه بین‌المللی تبدیل شدند و در واقع براساس مطالعات بین‌المللی مشخص شد خون‌های ایران از لحاظ میزان شروع HIV، هپاتیت B و C برابر اروپا و کمتر از آمریکا است.

وی تاکید کرد: براساس این بررسی‌ها ایران یکی از سالم‌ترین خون‌های جهان را داشته و این در حالی است که در کشور‌ها منطقه یکی از بزرگترین مشکلات این است که اهداکننده خون ندارند و سلامت خون آن‌ها نیز به اندازه خون‌های کشور نیست./ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.