امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56610
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1396 - 9:02 | | ارسال توسط :

ساماندهی گروه‌های حامی حیوانات برای مبارزه با هاری

رئیس پژوهشکده شمال انستیتوپاستور شمال کشور بر ساماندهی گروه های حامی حیوانات برای مبارزه با هاری تاکید کرد.

به گزارش بابل نوین، محسن آسوری در گفت و گو با ایسنا مازندران اظهار کرد: با توجه به اجرای موفق طرح کاهش حیوان گزیدگی با آموزش و توانمندسازی مردم از خرداد ۹۱ در منطقه دشت سر آمل این شهرستان به عنوان پایلوت طرح حذف هاری انتخاب شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار حیوان گزیدگی در کشور رو به افزایش و از ۱۳۰ هزار مورد گزش در سال ۹۳ به ۱۶۰ هزار مورد در سال ۹۵ رسیده است.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتوپاستور شمال کشور خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بین بخشی برای مقابله با هاری بسیار اهمیت دارد.

آسوری گفت: سال ۹۵ با همکاری پژوهشکده سازمان محیط زیست کشور و ادارات کل استان های مازندران و گلستان فعالیت بزرگی آغاز شده و قرار است بیماری های حیات وحش در حوزه بیماری های عفونی از جمله بیماری هاری مورد مطالعه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش همکاری بین بخشی تعاملات خوبی در شهرستان و استان برای مقابله با هاری بین سازمان ها و ادارات مرتبط ایجاد شده است که با ساماندهی گروه های حامی حیوانات می توان به اهداف وزارت بهداشت در حذف بیماری هاری دست یافت.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتوپاستور شمال کشور با اشاره به اینکه سه تجربه در استان مازندران در زنده گیری و نگه داری سگ ها وجود دارد، گفت: در شهر ساری یکی از حامیان حیوانات با حمایت مالی شهرداری سگ ها را زنده گیری کرد و پس از عقیم سازی و واکسیناسیون شناسنامه تهیه و نگهداری می‌کند.

آسوری با بیان اینکه در بابل پس از زنده گیری در یک منطقه جنگلی خارج از شهر رهاسازی انجام می شود، خاطرنشان کرد: در آمل مقرر شد پس از زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون و تهیه شناسنامه در منطقه ای چند هکتاری که محصور شده است رهاسازی شوند.

وی گفت: در شش ماه دوم سال ۹۵، با کمک تیم آموزش شهرستانی پژوهشکده، شبکه بهداشت، دامپزشکی، هلال احمر و آموزش و پرورش کمپین آموزش هاری از منطقه دشت سر به ۱۰۰مدرسه شهرستان گسترش یافت./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.