امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81184
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 20 فروردین 1397 - 12:00 | | ارسال توسط :

سبزی های پیرزن دستفروش تنکابنی را چه کسی در جوی آب ریخت؟

انتشار ویدئویی کوتاه از بانوی سبزی‌فروش تنکابنی در فضای مجازی پخش و به سرعت دستخوش رسانه‌ای داخلی و خارجی شد، اما واقعیت این ماجرا چه بود؟

به گزارش بابل نوین، انتشار ویدئویی کوتاه از بانوی سبزی‌فروش تنکابنی که با اشک و ناله از کارکنان سد معبر شهرداری گلایه داشت در فضای مجازی پخش و به سرعت خوراک رسانه‌ای داخلی و خارجی شد، اما واقعیت این ماجرا چه بود؟

زن دستفروش خیابان طالقانی تنکابن که در یک ویدئوی کوتاه با گویش محلی می‌گوید همسرش بیمار است و هزینه زندگی را تامین می‌کند و ماموران سد معبر شهرداری تنکابن سبزی‌های او را که منبع درآمدش بود به جوی آب ریختند.

پس از انتشار این فیلم، محمد زرودی شهردار جوان تنکابن بلافاصله در محل وقوع این اتفاق حاضر می‌شود و با انتشار کلیپی در فضای مجازی در گفتگو با برخی شاهدان و بازاریان مدعی می‌شود ماموران سد معبر پس از تذکر به این پیرزن، سبزی هایش را پشت ماشین گذاشتند و رفتند، اما موضوع را باید بیشتر بررسی کرد.

شهردار تنکابن در این کلیپ نظر چند بازاری را می‌پرسد افرادی که اعلام کردند این زن سبزی فروش پس از جمع آوری سبزی هایش توسط ماموران سد معبر شهرداری، به آنان توهین کرد، ولی ماموران بی توجه به توهین ها، سبزی‌ها را جمع آوری و محل را ترک کردند.
آنان می‌گویند ماموران شهرداری هیچ برخوردی با این پیرزن دستفروش نداشتند.

سطح انتشار فیلم گریه‌های بانوی سبزی فروش تنکابنی به قدری بالا گرفت که شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای اعلام کرد خانم دستفروش، خودش بساطش را به جوی آب ریخته است.

شریعت نژاد گفت:با مصوبه و هماهنگی شورای شهر تصمیم گرفته شد ۲۰ تا ۳۰ دستفروش خیابان طالقانی به خیابان دیگری منتقل شوند و از آن خیابان رفع سد معبر شود.

این نماینده مجلس در آن مصاحبه بصورت تمام قد از شهردار دفاع می‌کند و کلیپ پیرزن را ساختگی می‌داند.

یک عضو شورای شهر تنکابن پس از این اظهارات ضد و نقیض با انتشار متنی از مردم می‌خواهد آدرسی از منزل این بانوی سبزی فروش را در اختیار مدیریت شهری قرار دهند تا از این پیرزن دلجویی شود.

به دنبال این اتفاق و یافتن آدرسی از منزل این پیرزن دستفروش، محمد زرودی شهردار تنکابن، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، اخشابی و گلیجانی مقدم عضو شورای اسلامی شهر تنکابن برای دلجویی به منزل این بانو در یکی از روستا‌های دو هزار تنکابن می‌روند و از او دلجویی می‌کنند.

محمد زرودی شهردار تنکابن که در منزل این خانم چادر او را به نشانه عذرخواهی بوسید ناهماهنگی و آشنا نبودن بانوی دستفروش با ماموران شهرداری را علت ایجاد این حادثه اعلام کرد و افزود: شهرداری مکانی را در خیابان طاهر تنکابنی برای سبزی فروشان شهر تجهیز کرد و این خانم نیزهمانند بقیه باید در آنجا مستقر می‌شد.

سبزی های پیرزن دستفروش تنکابنی را چه کسی در جوی آب ریخت؟

وی گفت: به همه ماموران سد معبر شهرداری اعلام شده است هر دست فروشی را در نقطه‌ای غیر از این مکان می‌بیننند با احترام خودشان و وسایل آن‌ها را با خودروی شهرداری به این خیابان منتقل کنند.

شرح ماجرا از زبان شهردار تنکابن

زرودی درباره این حادثه گفت: مامور سد معبر برای انتقال سبزی‌ها و خانم فروشنده به بازار دستفروشان قصد داشت کیسه سبزی‌ها را به پشت وانت منتقل کند که این بانو از این کار می‌خواهد جلوگیری کند.

شهردار تنکابن با بیان اینکه در این کشمکش کوتاه بخشی از سبزی‌ها از کیسه به درون جوی خیابان می‌ریزد، افزود: این بانوی سبزی فروش پس از عصبانی شدن، بقیه سبزی‌ها را نیز درون جوی خیابان خالی می‌کند.

اسعدی مامور انضباط شهری تنکابن هم می‌گوید: ابتدا به این خانم تذکر داده شد، ولی ایشان توجه نکرد و زمانی که خواستیم وسایلش را در ماشین قرار دهیم و به بازار اصلی دستفروشان منتقل کنیم که وی با ترس و دستپاچگی گوشه پارچه‌ای که سبزی‌ها داخلش بود را کشید که در نتیجه مقداری از سبزی‌ها روی زمین ریخت و ایشان عصبانی شد و بقیه سبزی‌ها را هم درون جوی آب خالی کرد.

این مامور شهرداری با ابراز پشیمانی از اینکه نتوانستیم خود را درست به عنوان مامور معرفی کنیم از این بانوی دست فروش تنکابنی نیز عذرخواهی کرد.

این دو روایت مورد تایید بانوی دست فروش تنکابنی هم قرار می‌گیرد که به گفته خودش سه سال است برای فروش سبزی‌ها به بازار نیامده بود.

وی با اعلام بی اطلاعی از اختصاص محلی برای دستفروشان تنکابن گفت: می‌خواستم سبزی‌های خود را از گوشه خیابان جمع کنم که یک نفر نزدیک شد و اعلام کرد وسایلت را جمع کنید.

این بانو دستفروش می‌گوید: نمی‌دانستم این فرد مامور شهرداری است و هنگامی که او می‌خواست سبزی‌ها را درون ماشین قرار دهد من از کار او جلوگیری کردم که بخشی از سبزی‌ها درون جوی آب ریخت و بقیه سبزی‌ها را هم من ریختم.

این خانم می‌گوید: ۱۵ متر بالاتر از محل اتفاق، فردی به او نزدیک می‌شود و می‌گوید خبرنگار است و من در حالی که نمیدانستم فیلمبرداری می‌کند آن حرف‌ها را زدم.

این بانوی زحمتکش از اینکه فیلم او در حال گریه و ناراحتی در رسانه‌های معاند و کانال‌های تلگرامی پخش شد ناراضی است و می‌گوید اینکار باعث رنجش، رفتن آبروی ایشان و خانواده شده است.

علیرضا فلاحتکار رییس شورای شهر تنکابن نیز در گفتگویی با بیان اینکه باید از قدرت فضای مجازی در مسیر درست بهره برد اظهار داشت: متاسفانه اعتماد اجتماعی به دستگاه‌ها پایین است و دست اندرکاران باید زمینه را برای افزایش اعتماد عمومی در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: رفتار‌های حرفه‌ای و اخلاقی باید سرلوحه شهروندخبرنگاران و رسانه‌ها قرار گیرد.

فلاحتکار با انتقاد از فعالیت مردان و زنان سالخورده در جامعه گفت: قشر سالخورده نباید دغدغه معیشت داشته باشند که در این راستا دولت باید رفاه اجتماعی را برای سالخوردگان فراهم آورد.

رییس شورای شهر تنکابن گفت:شهرداری و شورای شهر در تلاش است محلی مناسب برای همه دست فروشان تهیه نماید تا در آینده از حواشی جلوگیری شود.ش/ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.