امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80475
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 28 اسفند 1396 - 17:49 | | ارسال توسط :

«سرزمین پیامبران»؛ مستندی قرآنی پیرامون مزار انبیای الهی در ایران

به گزارش بابل نوین، عباس صالح مدرسه‌ای فیلمساز قرآنی درباره اثر جدید خود اظهار کرد: در نوروز ۹۷ مستندی بلند، تحت عنوان «سرزمین پیامبران» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت که من کارگردانی و تهیه‌کنند‌گی آن را برعهده دارم. در این کار نگاهی جدید به مزار انبیای الهی در ایران داریم و تاثیرات مختلف این قبور […]

به گزارش بابل نوین، عباس صالح مدرسه‌ای فیلمساز قرآنی درباره اثر جدید خود اظهار کرد: در نوروز ۹۷ مستندی بلند، تحت عنوان «سرزمین پیامبران» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت که من کارگردانی و تهیه‌کنند‌گی آن را برعهده دارم. در این کار نگاهی جدید به مزار انبیای الهی در ایران داریم و تاثیرات مختلف این قبور مطهر را بر زائران بررسی می‌‌کنیم.

وی افزود: البته طی ۱۶ سال گذشته که بارها کار قبلی‌ام (پیامبران سرزمین ما) از شبکه‌های مختلف پخش می‌شد خیلی‌ها معتقد بودند چون تاریخ مصرف ندارد با اقبال مخاطبان روبرو می‌شود. الان هم سعی کردم با نگاهی فراتر از زمان و مناسبت‌ها فیلم جدید را بسازم. مستند سرزمین پیامبران، فیلمی درباره مردم و نقش مزار انبیای الهی در ایران و ریشه‌های تاریخی و مذهبی آن است؛ فیلمی با زیبایی‌های بصری درباره مردم‌شناسی که جوهره آن وفاداری به مستندات است.

تهیه‌کننده و کارگردان سرزمین پیامبران عنوان کرد: هر یک از اساتیدی که با آنان گفت‌‌و‌گو می‌شود نقطه نظراتشان را بیان می‌دارند و این فارغ از خطی است که روایت کلی چیده است. این کمک خواهد کرد که فیلم از لایه‌های گوناگون و نقطه نظرات متنوع برخوردار باشد که در نهایت پرسپکتیوی از موضوع می‌سازد و آن را تنها در سطح قرار نمی‌دهد. در انتهای سخنانم از همکاری‌های بی‌دریغ علی‌رضا فرید، محمد‌رضا نجفی و سعید رضا پیر که در پروژه قبلی پیامبران سرزمین ما قدردانی می‌کنم.

مستند بلند «سرزمین پیامبران» محصول شبکه مستند سیما است. سایر عوامل این مستند عبارتند از: محمد هادی صالح(مشاور پژوهش)، اشکان ضیایی(تصویر بردار)،محمد جواد عرفانیان(صدابردار)، احمد وفایی(تدوینگر) و روح‌الله امیری(مشاور تولید). سرزمین پیامبران روز چهارشنبه یکم فروردین ماه ۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود و تکرار آن پنجشنبه ۲ بامداد و ۷ صبح خواهد بود.

عباس صالح مدرسه‌ای نویسندگی و کارگردانی که ۸۳ فیلم قرآنی را در کارنامه خود دارد. وی برای نخستین بار طی سفری تحقیقاتی، مرقد پیامبران الهی را در ایران به مردم معرفی کرد. سلسله مقالات «پیامبران سرزمین ما» در سال ۱۳۷۲ در تعدادی از مطبوعات کشور منتشر شد و دانشوران و صاحب‌نظران از آن استقبال کردند. نمایشگاه عکس‌های این سفر در مراکز فرهنگی برپا و با اقبال عمومی و بین‌المللی روبه‌رو شد و بالاخره در سال ۱۳۸۰ حاصل این تحقیقات را در تلاشی دوباره به صورت فیلم مستند «پیامبران سرزمین ما» ساخت؛ این فیلم که بارها سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به پخش آن کرده، به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی راه یافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

/ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.