امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81363
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 26 فروردین 1397 - 16:39 | | ارسال توسط :

سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه قرآن انجام نشده است

به گزارش بابل نوین، رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه قرآن در کشور سرمایه‌گذاری مناسبی نیست، در کل لایحه بودجه در کشور مجموع همه اعتبارات قرآنی شاید با یک قرارداد در برخی از وزارتخانه‌ها مساوی باشد. مهدی قره‌شیخلو روز یکشنبه ۲۶ فرودین ماه در حاشیه سفر دو روزه خود به زنجان در جمع خبرنگاران […]

به گزارش بابل نوین، رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه قرآن در کشور سرمایه‌گذاری مناسبی نیست، در کل لایحه بودجه در کشور مجموع همه اعتبارات قرآنی شاید با یک قرارداد در برخی از وزارتخانه‌ها مساوی باشد.

مهدی قره‌شیخلو روز یکشنبه ۲۶ فرودین ماه در حاشیه سفر دو روزه خود به زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت استان زنجان در اجرای برنامه‌های ابلاغی قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های قرآنی استان زنجان بسیار بالا است، افزود: از جمله این ظرفیت‌ها تشکل‌های مردمی و چهره‌های قرآنی در سطح ملی را می‌توان نام برد.

قره‌شیخلو با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم کارهایمان از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء پیدا کند و ظرفیت‌های موجود استان را فعال کنیم، گفت: مسئولان استان هم برای رسیده به این هدف باید کمک کنند زیرا موضوع قرآن برای همه است و مختص سازمان تبلیغات نیست.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه هزینه در حوزه قرآن سرمایه‌گذاری است هر چند به نظر می‌رسد مقداری در حق قرآن کم‌لطفی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در مجموع سرمایه‌گذاری در زمینه قرآن در کشور سرمایه‌گذاری مناسبی نیست در کل لایحه بودجه در کشور مجموع همه اعتبارات قرآنی شاید با یک قرارداد در برخی از وزارتخانه‌ها مساوی باشد.

وی تاکید کرد: البته سرمایه‌گذاری فقط پول نیست هر چند دولت، نظام و مسئولان وظیفه دارند به عنوان اینکه حکومت و نظام ما اسلامی است باید حمایتی کنند که قابل پذیرش باشد ولی چیزی که الان اتفاق می‌افتد با نقطه مطلوب فاصله دارد.

قره‌شیخلو یاد آور شد: البته کار قرآن فقط کار دولت نیست و مردم هم باید کمک کنند خیرین هم یکی از ظرفیت‌ها در این حوزه هستند که برای حضور بیشتر نیاز به زمان، فرهنگ‌سازی و تبلیغ دارد.

وی افزود: اگر انتظار از دولت و نظام داریم از مردم هم انتظار داریم که به اندازه‌ای که قرآن را قبول دارند آستین بالا زده و کمک کرده و فضایی ایجاد شود که هم حمایت‌های دولتی هم حمایت‌های مردمی در کنار هم برنامه‌های قرآنی را در کشور توسعه دهیم.

او با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی فقط روخوانی و روان‌خوانی و مسابقه نیست، افزود: بلکه آموزش‌های کاربردی قرآن است که بتواند در زندگی مردم تاثیرگذار بوده و جهت زندگی مردم را قرآنی کرده و فکر مردم را قرآنی کند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور به اهمیت رسانه‌ها در ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم و جذب مخاطبان به برنامه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: بیشترین نقش را در فضاسازی، رسانه ملی دارد البته حوزه‌های دیگر از جمله فضای مجازی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها همه موثر هستند ولی رسانه ملی نقش محوری دارد که آنجا هم انتظارات ما برآورده نشده است.

وی افزود: چرا وقتی چهره‌هایی را به مردم می‌خواهیم معرفی کنیم همه هنرپیشه و خواننده و امثال آن است؛ چرا یک شخصیت قرآنی نداریم تا معرفی و الگوسازی کنیم. رویدادهای قرآنی و معرفی افراد قرآنی بسیار ضعیف است افرادی که یک عمر زندگی قرآنی و سالم داشتند را معرفی نمی‌کنیم این وظیفه رسانه است و رسانه‌ها نباید نسبت به این موضوع کم‌کاری کنند.ژ

/ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.