امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50500
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 اسفند 1395 - 22:17 | | ارسال توسط :

سرویس‌های جاسوسی به دنبال افراد با تابعیت مضاعف هستند/ نمی‌توان ادعا کرد در بین مدیران هیچ فردی دارای تابعیت مضاعف نیست

به گزارش بابل نوین، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  درباره نتیجه تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی گفت: طرح تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی در کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه در این نشست توضیحات مفصلی درباره طرح تحقیق […]

به گزارش بابل نوین، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  درباره نتیجه تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی گفت: طرح تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی در کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این نشست توضیحات مفصلی درباره طرح تحقیق و تفحص داده شد افزود: تمام نقطه نظرات امنیتی را از این دستگاه دریافت کردیم، اما کمیسیون به طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها رأی نداد و طرح رد شد.

وی افزود: طبق آیین‌نامه رد طرح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها باید در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود، به همین جهت در صحن علنی رد طرح مطرح شد، اما با توجه به اهمیت موضوع، مجلس “رد طرح کمیسیون” را رد کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: بر این اساس طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در صحن مجلس تصویب شد، مصوبه آن مجددا به کمیسیون بازگشت و اعضای تحقیق و تفحص تعیین شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: کار کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها آغاز شده، طبق آخرین اخبار، این هیأت با سرعت و دقت در حال پیگیری است،‌ اما مطابق با آیین‌نامه تا پایان تهیه گزارش نمی‌توان اخبار و اطلاعاتی را مطرح کرد.
نقوی حسینی در خصوص خلأ قانونی مدیران دوتابعیتی گفت: ما دو خلأ قانونی در زمینه مدیران دوتابعیتی داریم، بین تابعیت مضاعف، گرین کارت و حق اقامت تفکیکی وجود ندارد، به همین جهت مجری هم نمی‌داند که با این افراد باید به چه نحوی برخورد کند، آیا همه این‌ها جز تابعیت مضاعف محسوب می‌شوند یا هر کدام تکالیف و تعاریف مختص به خود را دارند که اینجا خلأ قانونی وجود دارد.
نقوی حسینی تصریح کرد: شاید فردی گرین کارت داشته اما تابعیت مضاعف نداشته باشد، یا فردی تاجر است و به خاطر شرکت، اقتصاد و رفت و آمدش، حق اقامت دارد، اما گرین کارت و تابعیت مضاعف نداشته باشد بنابراین اینجا خلأ قانونی وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: در این زمان مجری نمی‌داند با اینگونه افراد باید چه برخوردی داشته باشد، قانون مدنی و مصوبات دهه ۶۰ هم حرف‌های متفاوتی از یکدیگر دارند و ما باید طرح جامع‌‌تری در این زمینه ارائه دهیم.
نقوی حسینی در خصوص مدیران دوتابعیتی گفت: متأسفانه سرویس‌های جاسوسی، پروژه‌های نفوذ بیشتر به دنبال افرادی هستند که تابعیت مضاعف دارند، اگر فهرست جاسوسان در چهار دهه اخیر در کشورمان مطالعه کنیم اغلب آنها افراد دارای تابعیت مضاعف هستند به همین جهت دشمن به دنبال این افراد است.
وی تصریح کرد: این افراد اگر سمت‌های حساس و مهم و مسئولیت‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌‌گیر باشند خطرناک است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ادعا کنیم در بین مدیران هیچ فردی دارای تابعیت مضاعف نیست این ادعا درست نیست، ممکن است افرادی دارای تابعیت مضاعف باشند که از اطلاعات ما خارج است.

وی افزود: هر فردی اطلاعاتی در این زمینه دارد باید در اختیار دستگاه‌های امنیتی قرار دهد تا مورد بررسی قرار گیرد تا اقدام قاطع در جهت منافع ملی کشور انجام گیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.