امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67244
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 مهر 1396 - 13:35 | | ارسال توسط :

سفر زائرین اربعین حسینی تسهیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با توجه به موج استقبال از حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی خدمات سفر برای زائرین تسهیل شود.

به گزارش بابل نوین،  حجت الاسلام ناصر شکریان امیری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی واحد اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران تلاش کردیم تمام مجالس عزاداری محرم ۱۴۳۹ هجری قمری با حضور مبلغ باشد و هیچ مسجد و محفلی در مازندران بدون مبلغ نباشد.

وی در ادامه با اشاره به اعزام مبلغان در برخی مدارس استان افزود: در برخی از شهرستان های مازندران با توجه به درخواست آموزش و پرورش شهرستان اعزام مبلغ به چند مدارس در شهرهای مازندران نیز صورت گرفته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حال و هوای مازندران در ایام محرم تصریح کرد: برگزاری عزاداری های متمرکز در شهرستان های ساری و بابل، آمل، نور، قائم شهر، چالوس و برخی شهرهای مازندران در این ایام و برگزاری نماز ظهر عاشورا و توجه به آن از مهم ترین برنامه های ایام عزاداری محرم و این ایام بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برنامه ریزی های دشمن در خصوص محرم و عزاداری های سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)تاکید کرد: نفوذ منطقه ای ایران اسلامی در منطقه و برخی پیروزهای اخیر جبهه مقاومت با تاسی از فرهنگ عاشورا و حماسه عظیم سبب شد جریان استکباری با هزینه های هنگفت در جهت تهی کردن این فرهنگ و آسیب وارد کردن به این جریان عظیم باشند و در صدد آسیب وارد کردن به ارکان اصلی عزاداری ها و هیئت های مذهبی برآمدند که قطعا موفق نخواهند شد.

شکریان امیری در ادامه به برنامه ریزی دشمن در سال های اخیر اشاره و بیان کرد: دشمنان درصدد اختلاف و شکاف بین مرجعیت و مردم هستند و از این روش برای کم رنگ کردن اعتماد مردم به مرجعیت بهره می برند که قطعا هم با هوشیاری مراجع و امت بصیر ایران اسلامی موفق نخواهند بود.

استاد حوزه علمیه مازندران دیگر اقدام دشمنان یعنی شعار جدایی دین از سیاست در عزاداری ها اشاره و خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ما هیات سکولار نداریم و هر کسی به حرکت عظیم حضرت سیدالشهداء علاقمند و دلباخته است قطعا به جریان ها و پیامدهای سیاسی این حرکت عظیم هم علاقمند است و عبرت های عاشورایی آن هم باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

این محقق و پژوهشگر علوم حوزوی در استان در ادامه سخنان خود به اهداف شوم مروجان تشیع انگلیسی در کشور و برنامه ریزی آنان در جهت کم رنگ کردن سطح معارف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) در عزاداری ها و محافل دینی اشاره و تاکید کرد: مروجان شیعه لندنی و انگلیسی سعی در آسیب وارد کردن به دوگونه محتوایی و شکلی در عزاداری ها بودند که مهم ترین آن مخدوش کردن چهره اسلام و شیعه در جهان بود که باید در این زمینه هوشیار بود و برنامه ریزی متقابل انجام گیرد.

شکریان امیری در بخش پایانی سخنان خود به برخی آسیب های شکلی، محتوایی و تحلیلی در عزاداری های سید و سالارشهیدان اباعبدالله الحسین (ع) اشاره و بیان کرد: ساماندهی و شناسایی هیئات مذهبی و کددار شدن همه این هیئات ها و برگزاری انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی و هیئات مذهبی در استان در راستای ساماندهی آن صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری مختلف دوره های آموزشی برای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی مازندران و راه اندازی آموزشکده مداحی اشاره و تاکید کرد: تهیه مقاتل معتبر و جمع آوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسم آیینی و مداحی ها از مهم ترین اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران است و با توجه به حجم عظیم زائرین پیاده روی اربعین حسینی باید تسهیلات سفر تسهیل شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.