امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62093
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 03 مرداد 1396 - 10:45 | | ارسال توسط :

سلامت ۹۹٫۱ درصدی برنج مازندران توسط ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور تایید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره سلامت برنج مازندران گفت: طبق اعلام ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و مازندران که از نمونه‌های برنج مازندران گرفته شد، ۹۹.۱ درصد برنج مازندران سالم است.

به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ، عزیزالله شهیدی‌فر صبح امروز در آیین همزمان برداشت و نشا مجدد مکانیزه برنج در روستای بولیده شهرستان محمودآباد اظهار کرد: نگاه وزارت جهاد کشاورزی انتقال کشاورزی سنتی به مدرن و اقتصادی است که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی مازندران در چهار سال اخیر ۲۳۰ میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون به کشاورزان تسهیلات ارائه کرد که این رقم بیش از ۳۰ سال گذشته است و رتبه نخست را در جذب تسهیلات مکانیزاسیون در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در تنظیم بازار و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج رخ داد که سبب ایجاد دلگرمی در کشاورزان شده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه امروزه فاز جدیدی از انتقال کشاورزی سنتی و مدرن تحقق یافته است، گفت: امروز در این آیین کشت و برداشت به صورت مکانیزه بوده و شاهد کشت مجدد هم به صورت مکانیزه از سوی این کشاورز هستیم و این امر یعنی سرفصل جدیدی بر مکانیزاسیون کشاورزی به دست کشاورزان در حال انجام است.

وی درباره سلامت برنج مازندران گفت: طبق اعلام ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و مازندران که از نمونه‌های برنج مازندران گرفته شد، ۹۹.۱ درصد برنج مازندران سالم است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.