امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73603
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 18 آذر 1396 - 20:22 | | ارسال توسط :

سوزاندن برگ درخت ها در تابستان در مازندران نگران کننده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر سازگاری محیط زیست با جامعه گفت: سوزاندن برگ درخت ها در تابستان در مازندران نگران کننده است.

به گزارش بابل نوین،  حسین علی ابراهیمی کارنامی صبح امروز در همایش روز جهانی خاک، اظهار داشت: خشک شدن چشمه‌ها و کاهش بارندگی رودخانه‌ها موجب تغییر اقلیم شده و باید خود را سازگار با محیط کنیم.

وی افزود: متاسفانه در تابستان برگ سوزی را شاهد بودیم که باید این اتفاقات را مدیریت کنیم و سازگاری با محیط رادر جامعه ایجاد کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: در بخش کشاورزی زمانیکه دمای هوا بالا بوده با کشت دوم خاک را از بین می‌بریم و با آتش زدن کاه، هوا و خاک را آلوده می‌کنیم که باید کشاورزان را نسبت به این موضوع آگاه کنیم.

ابراهیمی افزود: جنگل‌های شمال کمتر از ۲٫۵ میلیون هکتار است که طرح تنفس جنگل فرصتی برای احیای این سرمایه ملی است.

مدیرکل محیط زیست مازندران بیان کرد: مراکز مسکونی، کوه‌خواری، دریاخواری و جنگل‌خواری موجب سیل و سیلاب می‌شود و آبخیزداری در استان به درستی اجرا نشد و کودهای شیمیایی نیز موجب ازبین رفتن خاک و جنگل می‌شود.

وی گفت: طبق آمار منابع طبیعی، یک میلیون هکتار فرونشست دشت  اتفاق افتاده که جای تاسف دارد و با این حال دیگر نباید منتظر زلزله باشیم چراکه خود این اتفاق، به نوعی زلزله است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت تنفس جنگل، گفت: در این طرح تنها نوع فعالیت از بهره برداری به سمت حفاظت رفت که برخی‌ها به این امر اعتراض دارند زیرا منافع شان به خطر می افتد.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست با همه ارگان‌ها تعامل دارد اما بدانیم همه امانتدار هستیم تا این امانت به سلامت به نسل بعد انتقال دهیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.