امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61891
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 31 تیر 1396 - 16:12 | | ارسال توسط :

سکوت معنادار فیده و بی تفاوتی وزارت ورزش/ شمارش معکوس برای تعلیق فدراسیون شطرنج

به گزارش بابل نوین، آخرین مهلت دو ماهه فدراسیون جهانی شطرنج به ایران برای پرداخت بدهی ۱۸۰ هزار دلاری مسابقات قهرمانی زنان جهان پنج شنبه به پایان رسید.وزارت ورزش و جوانان که پیش از این قول داده بود برای پرداخت مابقی مطالبات باقیمانده به فدراسیون شطرنج کمک کند اما با گذشت چند روز از مهلت قانونی […]

به گزارش بابل نوین، آخرین مهلت دو ماهه فدراسیون جهانی شطرنج به ایران برای پرداخت بدهی ۱۸۰ هزار دلاری مسابقات قهرمانی زنان جهان پنج شنبه به پایان رسید.وزارت ورزش و جوانان که پیش از این قول داده بود برای پرداخت مابقی مطالبات باقیمانده به فدراسیون شطرنج کمک کند اما با گذشت چند روز از مهلت قانونی خبری از کمک به فدراسیون و تسویه حساب با فدراسیون جهانی شطرنج نشد و فدرسیون شطرنج نیز برای حل این مشکل در بلاتکلیفی قرار دارد.

این برای چندمین بار است که فدراسیون جهانی برای تسویه بدهی مسابقات قهرمانی زنان جهان به ایران فرصت داد. پس از اینکه فرصت ۲ ماهه فدراسیون جهانی شطرنج برای پرداخت ۱۸۰ هزار دلار روز پنج شنبه به پایان رسید، مسئولان وزارت ورزش و جوانان پیش از از پایان زمان مقرر از مسئولان فدراسیون شطرنج درخواست کردند تا دوباره فرصت بشتری از فدراسیون جهانی بگیرند. مسئولان فدراسیون این موضوع را به فیده اطلاع دادند اما فدراسیون جهانی به درخواست فدراسیون کشورمان سکوت اختیار کرده و هنوز پاسخ روشنی نداده است به نظر می رسد مسئولان فدر اسیون توانستند این بار هم تنها مانع تعلیق فدراسیون شوند.

مسابقات شطرنج قهرمانی جهان رویدادی است که هر ۲ سال یک بار برگزار می شود و میزبانی آن به آسانی به هر کشوری داده نمی شود اکنون که فدراسیون جهانی از بین چند کشور که توانایی برگزاری این رقابت ها را داشتند ایران را به عنوان میزبان این رقابت ها انتخاب کرد امتیاز مثبتی برای ورزش ایران به حساب می آید اما بروز حواشی و اتفاقاتی که پس از پایان این رقابت ها باعث شد تا در آینده اعتماد به کشورمان برای میزبانی دیگر مسابقات بین المللی کمرنگ شود.

در حالیکه جفری بورگ ،نماینده فدراسیون جهانی شطرنج پیش از شروع مسابقات برای ثبت قرار داد این رویداد بزرگ با وزارت ورزش و جوانان وارد مذاکرات شده بود، ابتدا با استقبال مسئولان از میزبانی این مسابقات مواجه شد اما پس از پایان این رقابت ها فدراسیون مقابل فیده برای پردخت مطالبات تنها ماند.

با اینکه وزارتخانه قرارداد این رقابت ها را امضا کرد، اما اکنون پشت فدراسیون را در پرداخت بدهی ۱۸۰ هزار دلاری خالی کرد و فدراسیون را موظف به پرداخت مطالبات می داند.

مشکلات پیش آمده در مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان و رویکرد وزارت ورزش و جوانان این هشدار را به سایر فدراسیون می دهد که پیش از میزبانی چنین رویداد های بین المللی تا وقتی بودجه را به طور کامل دریافت نکردند میزبانی را قبول نکنند چون بروز چنین مسائلی اعتبار ورزشی ایران در مجامع بین المللی زیر سوال می برد.

نکته جالب توجه در مسابقات شطرنج زنان جهان این است که مسئولان فدراسیون جهانی در زمانی با وزارت ورزش قرار داد امضا کردند که سجادی و گودرزی در راس امور ورزشی کشور قرار داشتند اما چند روز پیش از شروع مسابقات تغییرات اساسی در وزارت ورزش و جوانان ایجاد شد ، سلطانی فر و داورزنی اداره امور ورزشی را در دست گرفتند. بنابراین شطرنج ایران قربانی تغییرات مدیریتی وزارت ورزش شد و مدیران نیز در این زمینه سلیقه ای عمل کردند.

فدراسیون شطرنج با وعده های گاه و بیگاه و پوچ، چندین بار تا آستانه تعلیق پیش رفت اما با رایزنی مسئولان این اتفاق هنوز عملی نشده است.مهلت دو ماه فدراسیون جهانی آخرین فرصتی بود که در اختیار شطرنج ایران قرار گرفت که اگر بدهی فیده پرداخت نشود شمارش معکوس برای تعلیق فدراسیون به صدا در می آید.بنابراین مسئولان وزارت ورزش پیش از اینکه اعتبار ورزش ایران خدشه دار شود باید جلوی این اتفاق را بگیرند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.