امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53903
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 18 فروردین 1396 - 21:20 | | ارسال توسط :

شرکت بیش از ۸۰۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف ۹۶

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای رییس ستاد مرکزی اعتکاف امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که قم مرکز احیای فقه آل محمد و ترویج دین است، گفت: باید حریم حرم اهل بیت(ع) را همواره حفظ کنیم. وی […]

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای رییس ستاد مرکزی اعتکاف امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که قم مرکز احیای فقه آل محمد و ترویج دین است، گفت: باید حریم حرم اهل بیت(ع) را همواره حفظ کنیم.

وی افزود: توسعه اعتکاف از قم با پشتیبانی مراجع و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفت، آمار معتکفان سال ۹۶ از ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفته است و از ۵ هزار و ۵۰۰ مسجد به نزدیک ۶ هزار مسجد رسید و این روند هر سال بیشتر توسعه پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که به برکت حوزه علمیه و قم اعتکاف به مراکز مؤمنان و مسلمین جهان گستش پیدا کرد، اظهار داشت: سال گذشته ۶۲ کشور اعتکاف ماه رجب را برگزار کردند، در لندن بیش از ۳ هزار معتکف در مراسم اعتکاف شرکت کردند؛ این ها به برکت نظام جمهوری اسلامی است که در هم در درون غنی سازی شده و هم صادرات معرفت دارد.

وی ماه رجب و شعبان را مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان دانست و ادامه داد: اگر کسی از مقدمات خوب استفاده نکند نمی تواند بهره لازم را از رمضان ببرد، شاه بیت اذکار ماه رجب استغفار است از این رو باید از فرصت ها درست استفاده کرد.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای برگزاری مراسم اعتکاف بالنده بسیج شده اند، ابراز داشت: با هر نماز جماعتی در اعتکاف دو کار ویژه انجام می شود که عبارت از بیان احکام و مناجات خمس عشر است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های دیگر اجرای رادیو بندگی است یعنی گفت وگوهایی که در برخی مساجد صورت می گیرد به مساجد دیگر منتقل می شود؛ چشمه اندیشه حلقات معرفت در بستر اعتکاف است که برگزار خواهد شد.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ حلقه معرفت برگزار می شود، یک مراسم ویژه میلاد امیرمؤمنان(ع) است که تحت عنوان سیره علوی درس اخلاقی در شام میلاد برگزار می شود، برنامه دیگر سوگواری شب شهادت حضرت زینب(س) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: حلقه های معرفت بدون تریبون و در جمع های کوچک با دستورهای مشخص اخلاقی و معرفتی برگزار خواهد شد، برنامه همسنگران ایثار از دیگر برنامه های محسوب می شود که یادواره شهدا احیانا با حضور شهید گمنام یا شهید مدافع حرم است.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که بستر معرفت افزایی در اعتکاف وجود دارد، گفت: برنامه اعتکاف در سطوح های گوناگون دانش آموزی، دانشجویی، ایثارگران و دیگر سطوح برگزار می شود؛ تا کنون چند جشنواره بین المللی درباره اعتکاف برگزار شده است./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.