امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 92922
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, اسلایدر بزرگ تاریخ انتشار : 16 مرداد 1402 - 20:32 | | ارسال توسط :
فرماندار ویژه بابل در نشست با خبرنگاران مطرح کرد

شناخت رسالت خبری جزو ملزومات کار رسانه‌ای/خبرنگاران مسئولان ناکارآمد و کارآمد را معرفی کنند

فرماندار ویژه شهرستان بابل در جمع اهالی رسانه گفت: ما هم مانند خبرنگاران معتقدیم مسئولان ناکارآمد را باید به مردم معرفی کرد اما از سوی دیگر حتما مدیران و مسئولان جهادی و کارآمد هم به جامعه شناسانده شود.
شناخت رسالت خبری جزو ملزومات کار رسانه‌ای/خبرنگاران مسئولان ناکارآمد و کارآمد را معرفی کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بابل نوین، پیش از آغاز روز و هفته خبرنگار، عصر دوشنبه شانزدهم مردادماه قاسم عزیززاده گرجی در نشست با اهالی رسانه های مکتوب و مجازی شهرستان بابل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و خبر اظهار کرد: توجه به سیره زندگی حرفه ای و شخصی شهدای خبرنگار علی‌الخصوص شهید محمود صارمی می تواند بسیار ارزشمند و راهگشا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌های خبرنگار مردمی و انقلابی افزود: خبرنگار باید برای بیداری جامعه حرکت کند اگر چه موانعی هم در این راه داشته باشد، البته شاهد هستیم که در این راه خبرنگارانی که دغدغه‌مند هستند هزینه‌ها داده‌اند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه بابل ادامه داد: خبرنگار تصویرگر زندگی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است و ما در طول زندگی به صورت روزانه آثار و برکات این تصاویر را از خبرنگاران شاهد هستیم.

این مسئول دولتی تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها رسالت خود را در حوزه خبر بشناسند چون در نهایت در دید و قضاوت افکار عمومی قرار می‌گیرند.

عزیززاده گرجی تاکید کرد: خبرنگار نباید در جایگاه موضع‌گیری قرار گیرد، نباید مباحث و مسائل شخصی ما اصل خبررسانی را زیر سوال ببرد، در رفع نیازهای صنفی هم شدیدا نیازمند به اتحاد و انسجام هستند و اگر ظرفیت و تعداد افراد در تشکلها بیشتر باشد حتما موثرتر خواهد بود.

وی در پاسخ به کم کاری برخی از مدیران در حوزه ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع رسانی گفت: ضعف در مصاحبه‌های برخی از مدیران پاشنه آشیل عدم همکاری آنها با رسانه‌هاست، اما این دلیل بر عدم همکاری مسئولان و روابط عمومی‌های ادارات نمی‌شود، حتما در اولین جلسه شورای اداری شهرستان این مساله از سوی ریاست ارشاد مطرح و به تصویب خواهیم رساند که هر نوع همکاری با خبرنگاران در جهت تهییه خبر صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت اذعان کرد: ما هم مانند خبرنگاران معتقدیم مسئولان ناکارآمد را باید به مردم معرفی کرد اما از سوی دیگر حتما مدیران و مسئولان جهادی و کارآمد هم به جامعه شناسانده شود تا امید و خودباوری در جامعه زنده بماند.

عزیززاده گرجی در پاسخ سوال مدیر مسئول بابل نوین که مطالبه سالهای متمادی اهالی رسانه در مورد خانه خبرنگاران بود، اظهار کرد: پیگیر مطالبه به حق اهالی رسانه برای داشتن مرکز و خانه خبرنگاران بودیم و این مساله با کمک یکی از نمایندگان در سطح نشست با وزیر هم مطرح و مباحثی پیرامون زمین مورد نظر مطرح شده است که باید راهکار مناسبی در این زمینه اندیشیده شود اما فعلا پیشنهاد می شود این موضوع با درایت ریاست اداره ارشاد اسلامی بابل در همان مجتمع فرهنگی سینمایی محقق شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های زحمتکشان عرصه خبر و رسانه گفت: تقویت تشکل‌های رسانه‌ای موجود می‌تواند ثمرات مثبتی را رقم بزند از این رو درخواست دارم انسجام این تشکل‌ها حفظ شود.

نویسنده : روح‌اله قلی‌پور | منبع خبر : بابل نوین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.