امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 49007
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, با شهدا, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 30 بهمن 1395 - 0:57 | | ارسال توسط :

شهادت تحفه ویژه خداوند برای اولیای خاص الهی است/در فتنه ۸۸ برخی از فرزندان شهدا و خواص انقلاب بر خلاف مسیر پدران خود حرکت کردند

امام‌جمعه موقت تهران گفت: شهادت تحفه ویژه خداوند برای اولیای خاص الهی است، مساله شهادت در اسلام رفع حجاب و خروج از ظلمت‌ها است.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم مازندران و ۵ شهید منطقه سیاه کلامحله شرقی بابل شامگاه جمعه با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران که به عنوان سخنران ویژه مراسم حضور داشت با شهادت را راه عبور از نفسانیات خواند و اظهار کرد: شهادت تحفه ویژه خداوند برای اولیای خاص الهی است، مساله شهادت در اسلام رفع حجاب و خروج از ظلمت‌ها است.
وی افزود: شهادت راه عبور از نفسانیات و اکسیری است که انسان‌های مومن را مجذوب خود برای رسیدن به قرب الهی می‌سازد.
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: مشکل بسیاری از انسان‌ها گم کردن اصل وجود آفرینش است، انسان‌هایی که در مسیر الهی قرار ندارند در حقیقت اصل وجودی خود را گم کرده‌اند و بسیاری از آنان غافلانه هیچ تلاشی برای یافتن خود انجام نمی‌دهند.
وی تصریح کرد: انسان‌هایی که حقیقت خود را گم کرده‌اند به سرعت به دام ابلیس و یاران شیطانی خواهند افتاد، اما انسان رستگار و مومن هر لحظه کار و فکر خود را در راستای رضای الهی انجام می‌دهد.
آیت‌الله صدیقی دوستی‌های غیرالهی را از جمله آفت‌های انسان بیان و یادآور شد: بسیاری از دام‌ها در دنیا برای جلب نظر انسان برای یارگیری است که از جمله آن می‌توان به دوستان ناباب، قدرت‌های بزرگ غیرالهی، سیاسیون جهت رای آوری در انتخابات اشاره کرد.
وی افزود: غفلت از یاد خدا اولین گام  برای سقوط است و شهرت، قدرت و مال از دام‌هایی هستند که انسان را از یاد خدا غافل می‌کند، زندگی زبیر که نخستین مدافع حرم در تاریخ اسلام است باید برای ما درس عبرت شود.
خطیب جمعه موقت تهران ادامه داد: امنیت و عظمت امروز کشور مرهون شهدا و ایثارگران است، شهدا از جمله خواص الهی هستند که در بهشت در جایگاه مخصوص و ویژه‌ای حضور دارند و بر سر سفره اسماء الهی و مظاهر جلال خداوند متنعم هستند.
وی با اشاره به ارزش جهاد در راه خداوند گفت: شهادت اکسیری بی‌نظیر برای دست یافتن به درجات متعالی نزد خداوند است و دل کندن از تعلقات دنیا هنری است که شهدا به اسرار آن دست یافتند.
این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: شهدا کیمیاگرانی هستند که با اکسیر شهادت به تولدی جدید دست پیدا کردند، شهدا در میان حسرت‌ زدگان در قیامت هیچ حسرتی ندارند زیرا با مهر ولایت و تحت لوای ولی خدا به سعادتی بزرگ در دنیا و آخرت دست پیداکردند.
وی تصریح کرد: زهیر و حر از یاران امام حسین(ع) هستند که در دو مقطع تاریخی یعنی در صفین و کربلا در مقابل ولی خدا ایستادند اما تحول درونی و ایمانی از آنان یاران خاص و ویژه در سپاه سیدالشهدا(ع) ساخت.
آیت‌الله صدیقی با اشاره به نمونه‌هایی از سقوط شخصیت‌ها و خواص در فتنه‌ها و ایستادن در مقابل ولایت‌الهی عنوان کرد: در نظام اسلامی نباید از سقوط فردی خوش سابقه و ملبس به لباس روحانیت با فتنه‌گری علیه ولایت و نظام تعجب کرد زیرا در تاریخ اسلام شخصیت‌هایی مانند زبیر که از خواص ویژه پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بود قرار دارند که در اثر دام‌های شیطانی در مقابل ولایت شمشیر کشیدند.
وی افزود: فرزندان شهدا برای پایداری و استقامت در مسیر و راه شهداهمچنان همت کنند، در فتنه ۸۸ به نام برخی از فرزندان شهدا و خواص انقلاب بر می‌خوریم که بر خلاف مسیر پدران خود حرکت کردند و بر این اساس باید همواره از ترس عاقبت به شر شدن به خداوند پناه ببریم.
امام‌جمعه موقت تهران شهرستان بابل را دارالمومنین و مهد عالمان بزرگ دانست و اظهار کرد: بابل از سرزمین‌های پاک عالم‌پرور و شهیدپرور است که همواره در مسیر اسلام و انقلاب پیشرو بودند.
وی با اشاره به دو عالم بزرگ بابل در سه دهه اخیر افزود: مرحوم آیت‌الله هادی روحانی و مرحوم آیت‌الله محمد فاضل از علمای نادر و خاصی بودند که کمتر مانند آنها یافت می‌شود.
آیت‌الله صدیقی در پایان گفت: بابل با تقدیم بالاترین تعداد شهدا و جانبازان در انقلاب نقش خود را به خوبی در این مسیر ادا کرد و به حق دارالمومنین است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.