امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54041
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1396 - 12:03 | | ارسال توسط :

“شهرستان” مبنای اطلس آسیب های اجتماعی ایران

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، از تدوین اطلس اجتماعی کشور خبر داد و گفت: در این اطلس امکانی فراهم شده تا ۱۵ مؤلفه مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به تفکیک شهرستان، ترسیم شود.

به گزارش بابل نوین، روزبه کردونی مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، با اشاره به تدوین اطلس اجتماعی کشور اظهار داشت: اطلس آسیب‌های اجتماعی ایران به‌عنوان گامی آغازین برای انجام مداخله مؤثر در زمینه کنترل و کاهش مسائل اجتماعی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که شناخت صحیح، دقیق و جامع از وضعیت مسائل اجتماعی، ویژگی‌ها و توزیع آن در کشور حاصل نشود، در اتخاذ سیاستگذاری‌های کارآمد و مداخله‌های اثرگذار، ناتوان خواهیم بود.
کردونی با بیان اینکه برای تدوین سیاست جهت پیشگیری، کنترل و کاهش مسائل اجتماعی در کشور نیاز به تصویری روشن و دقیق از وضعیت موجود داریم،گفت: اطلس آسیب‌های اجتماعی، در حکم ابزاری است که ضمن ایجاد فرصتی مغتنم برای سیاستگذاران، زمینه‌ای را برای آن‌ها فراهم می‌کند که اول، میزان بروز مسائل اجتماعی و چگونگی پراکندگی آن در سطح کشور را شناسایی کنند، دوم، نرخ رشد هر یک از مسائل (اعم از رشد مثبت یا رشد منفی) را طی سال‌های اخیر مورد مطالعه قرار دهند، سوم، بتوانند مکان‌هایی با بیشترین فراوانی مسائل اجتماعی یا نقاط آسیب،خیز را رصد کرده و در نهایت امکان شناسایی افراد آسیب دیده و قربانیان مسائل اجتماعی را فراهم کند.
وی بیان کرد: اطلس مسائل اجتماعی ایران که با توجه به ویژگی‌های جمعیتی و جغرافیایی کشور در جهت تقویت مدیریت اجتماعی و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی تهیه و تدوین شده، درصدد است تا پروفایلی از وضعیت پراکندگی مسائل اجتماعی، جامعه هدف و مختصات آن‌ها را در اختیار متخصصان، مسئولان و سیاستگذاران قرار دهد.
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون در پایان گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه ایران به حساب می‌آید و پرداختن به ابعاد مختلف آن یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات جدی در دولت تدبیر و امید است که در قالب کار گروهی با تقسیم کار ملی و با مشارکت بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی و دیگر نهاد‌ها در حال پیگیری است./ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.