امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19929
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 16 آذر 1394 - 16:11 | | ارسال توسط :

شور و نشاط باید در دانشگاه باشد/دانشگاه جای نظامی‌گری نیست

سیدمظفر ربیعی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم روز دانشجو در این دانشگاه، شور و نشاط را لازمه محیط دانشگاه ها دانست.

۱ (۶)

به گزارش بابل نوین، به‌مناسبت فرا رسیدن روز ۱۶ آذر(روز دانشجو) مراسمی با حضور دکتر سید مظفر ربیعی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ،معاونین، جمعی از مدیران و دانشجویان در سالن شهید شجاعیان این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر عبدالایمان عموئی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو گفت: شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ خون خود را در را ه جلوگیری از سلطه استکبار فدا کردند که در آن روز سه دانشجوی مسلمان احمد قندچی، محمد شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا به شهادت رسیدند.

عموئی در ادامه افزود: در این روز دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف کشور به پیروی از نام امام حسین (ع) شعار استکبار ستیزی و مبارزه با ظالم سر دادند .

در ادامه این مراسم دکترسیدمظفر ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل روز ۱۶ آذر را به همه دانشجویان و اساتید تبریک و بیان داشت: ۱۶ آذر روز هم بستگی و دلبستگی دانشجویان بود وباید دست یکدیگر را در تمام صحنه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی بگیریم و امیدوارم رهروان خوبی برای ۱۶ آذری های سال ۱۳۳۲ باشید.

 ربیعی افزود: دانشجوی امروز باید سه وظیفه اصلی را انجام دهد، اولاً تزکیه در تعلیم و تعلم که وظیفه ذاتی دانشجو می باشد، دوماً تعلیم و تعلم، سوماً تعدیل و رعایت اخلاق حرفه‌ای که رعایت موارد یاد شده در راستای رسالت اصلی دانشجویان قرار دارد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: شور و نشاط باید در دانشگاه باشد، دانشگاه جای نظامی‌گری نیست.دانشجو باید اهل سیاست باشد تعمق و تدبر سیاسی داشته باشد به فرموده رهبر انقلاب بازیچه سیاست مداران نگردند.

گفتنی است : در ادامه این مراسم پرسش و پاسخ دانشجویان با ریاست دانشگاه و معاونین دانشگاه انجام و سپس تجلیل دانشجویان ممتاز و برگزیدگان مسابقات علمی و فرهنگی صورت پذیرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.