امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50504
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 12 اسفند 1395 - 23:00 | | ارسال توسط :

شیعه واقعی رنگ و بوی حضرت زهرا دارد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شیعه واقعی رنگ و بوی حضرت زهرا(س) را دارد، گفت: جوهره جسمی حضرت صدیقه کبری(س) از درخت طوبی شکل‌گرفته است.

 

 

به گزارش بابل نوین،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسم سوگواری که به مناسبت روز شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) در حسینیه هدایت تهران برگزار شد با اشاره به شخصیت ملکوتی حضرت زهرا(س)، گفت: ترکیب جوهره جسمی و جوهره روحی حضرت صدیقه کبری(س) به صورتی خاص شکل‌گرفته است.

وی افزود: این نوع ترکیب تنها به وجود مقدس حضرت زهرا(س) اختصاص دارد، خداوند متعال از ترکیب این جوهره جسمی با جوهر این روح موجودی خلق کرد که در عالم خلقت در حد وجودی خودش تک موجود است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین انصاریان بابیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هرزمانی که حضرت فاطمه(س) را می‌دیدند ایشان را می‌بوسیدند، بیان داشت: همه اعمال پیامبران عبادت است و هرگز کار لغو و بیهوده انجام نمی‌دهند به همین سبب بوسیدن حضرت برای پیامبر(ص) عبادت بود.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه در قیامت همه انبیای الهی مستقر در بهشت به زیارت حضرت زهرا(س) می‌روند، ابراز کرد: از حضرت آدم(ع) تا حضرت مسیح(ع) پیامبرانی هستند که حضرت زهرا(س) را در عالم خاکی ندیده‌اند به همین سبب در بهشت برای درک وجود ملکوتی الهی حضرت مشتاقانه به زیارت ایشان می‌روند.

خطیب مشهور در ادامه گفت: خداوند نعمتی را در مدینه قرارداد که همه پیامبران مشتاق دیدارش بودند اما مردم مدینه با همه شقاوت و سنگدلی که داشتند درب خانه او را به آتش کشیده و ایشان را به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خلقت جسمانی حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: خداوند جوهره خلقت حضرت آدم(ع) را از خاک زمین گرفت جوهره حضرت عیسی(ع) که از مریم مقدس(س) بود را نیز از خاک سرشت.

وی افزود: پیامبران و اولیای الهی قدرشناس جوهره خود بودند آنان تمام شجره‌های ارزشی همچون اعتقاد حقه، عمل صالح و اخلاق حسنه را در این جوهره خاک رشد و پرورش دادند اما در مقابل کسانی هم بودند که در مقابل خداوند کفران کردند و در جوهره خاکی خود اعمالی چون کفر، شرک، خیانت، تجاوز، ظلم، گناه کبیره و صغیره را کاشتند و برداشت کردند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: کسانی که در جوهره جسمی خود حقایق را می‌کارند همه اعضا و جوارحشان حق می‌شود و در خدمت‌رسانی به خلق و کسب رضای الهی از پیشگامان به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین انصاریان با اشاره به جوهره حضرت زهرا(س) گفت: جوهره حضرت زهرا(س) با دیگر جوهره همه انسانها متفاوت است چراکه جوهره ایشان در شب معراج از میوه درخت طوبی بوده است زیراکه خاک لیاقت حضرت را نداشت.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: یک‌بار زهرا را نبوسیدم مگر این‌که هر بار بوی درخت طوبی را از او استشمام کردم؛ این بوی که حضرت زهرا(س) از شجره طوبی دریافت کرد در عالم هستی جریان دارد و ائمه معصومین(ع) نیز صاحب این بو هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام محمدباقر(ع) فرمودند: ولله! ای شیعیان عاشق بوی شما هستم؛ این سخن بیانگر آن است که شیعیان بوی حضرت زهرا(س) را می‌دهند و این بو را خداوند به‌واسطه حضرت زهرا(س) به آنان عطا کرده است.

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.