امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50789
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 اسفند 1395 - 13:41 | | ارسال توسط :

صدور سند مالکیت برای ۵۱ هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی مازندران

برای 51 هزار و 979 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی مازندران در ۱۱ماه امسال سند مالکیت صادر شد.

به گزارش بابل نوین، محمدحسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: امسال ۱۳۴ سند تک برگ برای ۵۱ هزار و ۹۷۹ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان صادر شد.

وی افزودبر اساس آمارها، ۷/۶ درصد از مساحت کشور را مراتع تشکیل داده که ۱/۵ درصد از این میزان متعلق به مازندران است و تاکنون برای یک میلیون و ۶۹۳ هزار هکتار از این اراضی سند مالکیت صادر شد.

محمدحسن بهادر با بیان اینکه اجرای کامل طرح کاداستر دراستان موجب جلوگیری از زمین خواری و کاهش ورودی پرونده های اختلافی به مراجع قضائی خواهد شد گفت: در صورتی که متولیان اراضی مرتعی در اجرای سریع و دقیق قانون حدنگار اهتمام کنند بزودی شاهد آثار و نتایج مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران جانمائی بیش از یک میلیون هکتار نقشه منابع طبیعی ، تثبیت ۱۷۲ هزار هکتار قطعات درلایه منابع طبیعی ، ۶ هزار و ۱۳۴ هکتار حریم و ۵ هزار ، ۶۰۷ هکتار بستر رودخانه و ۸ هزراو ۴۸۰ هکتار حریم راه ها در بانک کاداستر را از دیگر اقدامات این اداره کل در ۱۱ ماه امسال بیان کرد.

بهادر افزود: کلاردشت تنها شهری است که کار مستند سازی و جانمایی و تثبیت اراضی مرتعی آن به پایان رسید و با همکاری ادارات کل منابع طبیعی استان شاهد رشد این جانمایی و تثبیت اراضی مرتعی در استان خواهیم بود.
باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.