امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72669
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 09 آذر 1396 - 15:41 | | ارسال توسط :

ضرورت ارتقای گزارشگری مالی در بنگاه‌های کوچک و متوسط

به گزارش بابل نوین،علی رحمانی استاد دانشگاه الزهرا (س) و دبیر علمی همایش اظهار کرد: امسال در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه و صنعت، دانشگاه الزهرا (س) و گروه شرکت‌های طرفه‌نگار به صورت مشترک اقدام به برگزاری همایش IFRS در SMEs می‌کنند. وی افزود: موضوع گزارشگری مالی و استاندارد‌های حسابداری از موضوعات مهمی است که بر […]

به گزارش بابل نوین،علی رحمانی استاد دانشگاه الزهرا (س) و دبیر علمی همایش اظهار کرد: امسال در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه و صنعت، دانشگاه الزهرا (س) و گروه شرکت‌های طرفه‌نگار به صورت مشترک اقدام به برگزاری همایش IFRS در SMEs می‌کنند.

وی افزود: موضوع گزارشگری مالی و استاندارد‌های حسابداری از موضوعات مهمی است که بر ارزیابی ریسک کشوری، رتبه پولشویی، اعتبار صورت‌های مالی بنگاه‌ها و پیامد‌های مربوط از جمله هزینه سرمایه، تأمین مالی و سرمایه‏‌گذاری بنگاه‌ها تأثیر مهمی دارد.

اگرچه کشور در گام اول پذیرش IFRS را برای بنگاه‌های بورسی و فرابورسی بالای هزار میلیارد تومان الزامی کرده است و راه طولانی تا پذیرش کامل آن در پیش است، ولی بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز به لحاظ تعداد طبق آمار‌های مختلف بین ۹۰ تا ۹۴ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور را شامل می‌شود.

به گفته وی، این بنگاه‌ها فرصت‌های بالقوه‌ای برای رشد و توسعه دارند و می‌توانند موتور محرک اقتصاد کشور باشند، لذا ضرورت دارد طی یک فرآیند، گزارشگری مالی آن‌ها ارتقا یابد و به نظر می‌رسد به کارگیری IFRS در این بنگاه‌ها بسیار کارساز و موثر است.

رحمانی افزود: تابستان امسال با مدیر ایران و خاورمیانه بنگاه‌های جهانی سوئیس (Switzerland Global Enterprise) جلسه‌ای داشتیم که جالب بود؛ کار این موسسه دولتی کمک به صادرات و توسعه سرمایه‌گذاری بنگاه‌های کوچک و متوسط است. سوئیس تعداد زیادی SME دارد که نقش اصلی در ایجاد اشتغال و نیز تولید و صادرات دارند.

این موسسه تصمیم به توسعه همکاری با بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران دارد و جالب است بدانیم که سوییس علاوه بر استاندارد‌های محلی اجازه استفاده از IFRS برای SME‌ها را داده است. یکی از موضوعات مطرح در جلسه با این مدیران نظام گزارشگری SME در ایران بود، لذا به نظر رسید که ما هم ضرورت دارد از هم اکنون به این بحث مهم بپردازیم.

رحمانی گفت: مخاطب اصلی این همایش استادان، حسابداران، حسابرسان، سیاست‌گذاران حوزه SME ها، دانشجویان و پژوهشگران می‌باشند و امید است که این همایش باب گفتگو، پژوهش و اقدام در این حوزه را فراهم کند. گرامیداشت روز حسابدار و نقشی که حسابداران در SME‌ها ایفا می‌کنند کانون این همایش است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.