امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 49990
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 08 اسفند 1395 - 16:18 | | ارسال توسط :

ضرورت تقویت هویت دینی و انقلابی جوانان برای مقابله با هجمه های دشمن

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با ابزارهای مختلف تبلیغی به دنبال تضعیف دین و بین بردن هویت دینی و انقلاب مردم به ویژه نسل جوان جامعه است، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت هویت دینی و انقلابی نسل جوان بهره بگیریم.

 

 

به گزارش بابل نوین،حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی استان در ساری، گفت: ارتقای فرهنگ دینی، توسعه مبانی غنی اسلامی و حرکت در مسیر اولیای الهی از مهم ترین وظایفی است که بر عهده ما نهاده شده و باید روشنگری کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن با همه توان و سرمایه گذاری برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران و ارزش های دینی وارد میدان شده است، افزود: در چنین شرایطی تقویت مبانی دینی و انقلابی یکی از مهم ترین راه های مقابله با هجمه های دشمنان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز با یک جنگ تمام عیار فرهنگی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در برابر این جنگ گسترده و هجمه های سنگین اقدامات منفعلانه و روزمره داشته باشیم به حتم دشمن بر ما چیزه خواهد شد.

امام جمعه نکا با بیان این که مقام معظم رهبری همواره بر موضوع تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تأکید داشته و دارند، تصریح کرد: اگر مسؤولان کشورمان در گذشته به هشدار های رهبری توجه می کردند امروز شاهد این هجمه های سنگین نبودیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقابله با جنگ فرهنگی وسیعی که دشمنان علیه انقلاب و ارزش های دینی ما آغاز کردند نیازمند کار فرهنگی وسیع است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در عرصه فرهنگی دچار یک روزمره گی و همچنین موازی کاری هستیم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز اصول انقلاب و ارزش های دینی حاکم بر جامعه در خطر هستند و نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت بود، تصریح کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد بی تفاوتی برخی مسؤولان نسبت به این گونه مسائل مهم و کلیدی هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با ابزارهای مختلف تبلیغی به دنبال تضعیف دین و از بین بردن هویت دینی و انقلاب مردم به ویژه نسل جوان جامعه است، بیان داشت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت هویت دینی و انقلابی نسل جوان بهره گیریم.

وی با اشاره به این که دشمن به خوبی می داند با از بین بردن هویت دینی و انقلابی مردم به راحتی می تواند به نقشه های شوم خود در کشورمان دست پیدا کند، تصریح کرد: نباید بگذاریم لحظه ای هویت انقلابی مردم کشورمان در حاشیه قرار گیرد بلکه هر روز باید بیشتر تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت بازدهی و خروجی فعالیت های فرهنگی در کشور تأکید کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی که متولی فرهنگ کشور هستند باید امروز نیازمند یک وحدت رویه مناسب در حوزه مسائل فرهنگی هستیم.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز جامعه از بسیاری مسائل فرهنگی دور مانده است، ادامه داد: متأسفانه امروز فضاسازی مناسبی در شهرها و روستاها در مورد مسائل فرهنگی و دینی انجام نمی شود که این مسأله از معضلاتی است که ما با آن روبرو هستیم و فضایی برای اطلاع رسانی فرهنیگ و دینی در حد وسیع وجود ندارد.

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: در برخی از موارد شاهد تبلیغات وسیع در مناسبت های ملی و مذهبی هستیم اما این موارد دوره ای است و در یک مدت زمان کوتاهی انجام شده و جمع آوری می شود در حالی که برای تبلغات یک کالا شاهد تبلیغات گسترده در شهر هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر برای تبلیغ آن کالا هزینه و تبلیغات می شود لازم است برای امور فرهنگی هم تبلیغات شود تا چشم ها به این مسائل دینی و مذهبی عجین شود و دل و قدم در این مسیر گام بردارد.

امام جمعه نکا با تأکید براین که نخبگان، مبلغان دینی، فرهنگیان و افراد تأثیرگذار در جامعه، وظیفه خطیری در روشنگری و اطلاع رسانی برعهده دارند و باید در جامعه روشنگری کنند؛ یادآور شد: انسجام دینی و انقلابی به برکت نظام مقدس اسلامی ایران ایجاد شده است و باید استمرار یابد.

حجت الاسلام محمدی لایینی با تأکید براین که جبهه فرهنگی باید با قدرت ببشتری در جامعه ورود پیدا کند، گفت: باید در تقویت جبه فرهنگی نیز تلاش بیشتری انجام شود و به دور از خودخواهی و با تقویت خداخواهی به این مسأله مهم دست یابیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تشکیل ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در هفته گذشته افزود: تشکیل این کنفرانس کار ارزنده و حرکتی مهم برای حمایت از مظلومان جهان و در راس همه فلسطین بود که با حضور مقام معظم رهبری و نمایندگان کشورهای مسلمان انجام شد و کار فرهنگی بسیار ارزشمندی برای مقابله با جنگ نرم دشمن بود.

وی گفت: همه ما باید برای تشکیل چنین جلسات اثرگذار و دارای خروجی مهم تلاش کنیم و با تقویت حضور جوانان انقلابی و نیروهای مردمی مخلص در قالب تشکل فرهنگی در برنامه های مختلف و در سطح جامعه، با دشمن و استکبار مقابله کنیم./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.