امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63290
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 19 مرداد 1396 - 12:31 | | ارسال توسط :

ضرورت عکس العمل ناجا در برابر اقدامات خلاف قانون، ارزش‌ها و منویات رهبری

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد که ناجا هر جا که اقداماتی خلاف ارزش‌ها، منویات مقام معظم رهبری و قانون رخ دهد باید عکس العمل نشان دهد.

به گزارش بابل نوین، سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه امروز بالاترین نعمت، امنیت است، گفت: پلیس در مسیر ارتقای امنیت و افزایش احساس امنیت در جامعه فعالیت می‌کند. ببینید دشمنان با حمایت‌ گروهک‌های تروریستی چه بلایی بر سر کشورهای اسلامی آوردند و چه توطئه‌ای را در برابر بیداری اسلامی داشتند اما امروز جمهوری اسلامی منطقه‌ای با ثبات و دارای امنیت پایدار است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس با روحیه و ماموریتی جهادی وظیفه‌اش را انجام می‌دهد، اظهارکرد: مرتب در حال جهاد است و برای مقابله با گروهک‌های سلفی، اشرار، قاچاقچیان و … شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است. مأمور ما برای نجات جان یک شهروند و آزادی یک گروگان جان خود را به خطر می‌اندازد و به شهادت می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه تکیه ما در ناجا نیروی انسانی است، تصریح کرد: بعضی از سازمان‌ها تجهیزات محور هستند؛ اما نیروی عظیم انتظامی مجموعه‌ای انسان محور با نیروهای آماده خدمت به مردم در اجرای ماموریت‌هایشان است. ما به اقداماتمان برای ایجاد امنیت و آرامش و آسایش مردم افتخار می‌کنیم. امروز کسی نیست که با ناجا سر و کار نداشته باشد. دستگاه‌های مختلف ما در حال خدمت به آنان هستند و خوشبختانه اعتماد مردم به ناجا نیز بالا است و نظرسنجی که چهار دستگاه مختلف در خارج از ناجا انجام داده‌اند حاکی از افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مبانی کار پلیس، کار علمی و دفاع از ارزش‌ها و اعتقادات است، گفت: دفاع از اصل و تدابیر مقام معظم رهبری نیز از مأموریت‌های ناجا است.

سردار اشتری با بیان اینکه ناجا با توجه به حرفه‌ای شدن باید پاسخگوی نیازهای مردم نیز باشد، اظهارکرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی باشد و چشم‌انداز ما نیز رسیدن به این نقطه است.

وی با بیان اینکه تخصصی شدن پلیس پایه‌گذاری شده است گفت: ان‌شاءلله این روند ادامه خواهد داشت. در موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز دستگاه‌های مختلفی وظیفه دارند که پلیس از جمله آن‌هاست. در جاهایی که اقدامات خلاف ارزش‌ها و منویات مقام معظم رهبری و حضرت امام و همچنین خلاف قانون انجام شود پلیس باید عکس العمل نشان دهد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، تصریح کرد: در موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر، ناجا پیشتازاست؛ اما در مجموع ۲۶ دستگاه مسئول هستند تا اقداماتی را در این زمینه انجام دهند. جامعه اسلامی باید عاری از ضوابط غیر اسلامی و ظاهرش نیز اسلامی باشد که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است و ادامه خواهد داشت.

سردار اشتری برخورد با قاچاقچیان را جزو دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ضرورتی است که جزء اولویت‌های ما قرار داشته و تاکنون اقدامات تاثیرگذار زیادی در این زمینه انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل شورای تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اظهارکرد: در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پلیس با بیش از ۹۶ درصد شهروندان با مهربانی و عدالت برخورد می‌کند، گفت: تنها افراد مجرم و خلافکار هستند که باید از اقتدار پلیس بترسند.

سردار اشتری با اشاره به مسئولیت سردار ساجدی نیا در پلیس پایتخت اظهار کرد: تهران موقعیت خاصی دارد. بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت ساکن و بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت سیار دارد که باید امنیت‌شان تامین شود.

فرمانده ناجا با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و روز قدس و … خاطرنشان کرد: در انتخابات تمام گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخابات در تهران حضور داشتند و اگر اتفاقی برای آنان رخ می‌داد پیامدهای زیادی داشت که خوشبختانه امنیت آن به خوبی تامین شد.

وی با بیان اینکه پلیس تمام موضوعات را رصد می‌کند، گفت: دوستان ما در پلیس تهران هوشمندانه کار می‌کنند ما در تأمین امنیت با کسی شوخی نداریم. شما دیدید در حادثه تروریستی ۱۷ خرداد در مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) نیروهای امنیتی چقدر هوشمندانه عمل کردند. البته این حوادث زنگ خطری برای ماست که همواره آماده باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به حادثه تروریستی رخ داده در حرم امام خمینی (ره)، افزود: معتقدم که روح حضرت امام (ره) و شهدا آن روز به کمک مأموران کلانتری ما آمدند و با گلوله مأموران ما تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

سردار اشتری با تاکید بر ضرورت تقویت نیروهای عملیاتی اظهار کرد: شاید تا ۱۰ سال آینده هم هیچ اتفاقی در کشور رخ ندهد اما ممکن است تنها یک روز حادثه‌ای رخ دهد و ما برای آن یک روز باید آماده باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به فرآیند انتخاب سردار رحیمی به عنوان رئیس جدید پلیس پایتخت گفت: برای انتخاب فرماندهان حساسیت خاصی داریم و موارد مختلفی بررسی می‌شود. سردار رحیمی در سیستان و بلوچستان با ایثار و جسارت و روحیه جهادی کار کرد و با توجه به سوابق خدمتی که دارد و همچنین مشورت با دیگران، وی را انتخاب کردیم که امیدواریم به موفقیت‌های بیشتری برسد./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.