امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60901
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 8:21 | | ارسال توسط :

طب اسلامی به پروسه درمان به معنای دوا توجهی ندارد

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی گفت: طب اسلامی به پروسه درمان به معنای دوا توجهی ندارد تا جایی که می توان گفت طب نوین در تجویز دوای ثابت نیز هر روز بر مدار الگویی خاص عمل می کند.

 

به گزارش بابل نوین، حسن اکبری عصر روز گذشته در همایش طب و دین که در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان این که اگر جسم انسان سالم باشد و اندیشه او صالح در مسیر تکامل صحیح قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: زندگی معیار از منظر شرع مقدس اسلام هموراه با جسم سالم و اندیشه صالح به عنوان سبک زندگی معیار اسلامی شناخته می شود.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که طب اسلامی بر خلاف طب نوین به حقیقت شفای بیمار می اندیشد، گفت: طب اسلامی به پروسه درمان به معنای دوا توجهی ندارد تا جایی که می توان گفت طب نوین در تجویز دوای ثابت نیز هر روز بر مدار الگویی خاص عمل می کند.

معاون اداره کل تجهیزات و امور آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که بدن انسان  از ۶۰ هزار میلیارد سلول تشکیل شده است، عنوان داشت: باید توجه داشت که یک عنصر به اندازه سر سوزن برای شکل گیری حداقل به ۶ میلیون سلول نیاز دارد؛ بر این اساس مطالعه و پژوهش این نظام کوچک در پروسه درمان بیمار بسیار موثر است.

رئیس بخش آسیب‌شناسی بیمارستان بقیه‌الله با بیان این که اگر انسان در سبد غذایی خود معیار مناسبی را رعایت نکند ساختمان سلول ها در پروسه های سوخت و ساز دچار اختلال خواهد شد، ابراز داشت: سلول وقتی عمل پمپاژ خود را به درستی انجام ندهد نمی تواند سدیم را از درون ساختمان خود خارج کرده و این امر باعث سرازیری آب به درون ساختمان سلول خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر آب به ساختمان سلول سرازیر شود باعث متورم شدن سلول و مقدمه اضافه وزنی خواهد شد که استعداد و حافظه را از انسان زایل می کند.

اکبری در ادامه با اشاره به درمان تورم سلول اظهار داشت: خوردن روزی ۳ عدد خرما زمینه بازگشت سلول به الگوی رفتاری فیزیکی طبیعی آن را فراهم کرده و سوخت و ساز سلول را تنظیم می کند؛ بنابراین مصرف ۳ عد خرما در یک روز خواهد توانست که مقدمه کاهش وزن و تقویت هوش و استعداد بیمار را فراهم آورد.

معاون اسبق سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان این که قرآن و عترت اساس تفکر طب اسلامی را شکل می دهد، گفت: بر مومن لازم است که الگوی مصرف مواد غذایی خود را بر مدار سبک معیار ثقلین تنظیم کند.

اکبری شربت عسل و شربت شیره انگور را شفای بیماری کم خونی توصیف کرد و اظهار داشت: در اسلام و طب معیار اسلامی حتی برای آشامیدن آب معیار هایی ترسیم شده است تا جایی که آب مضاف در فقه اسلامی گونه از مصلحات آب توصیف شده است.

وی ادامه داد: طب اسلامی برای نوشیدن آب، قرار دادن آب را در کوزه و یا اضافه کردن مقداری گلاب به آب را مصلح آن توصیف کرده است که این اقدام می تواند به سلامت سلول های بدن کمک کند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.