امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54227
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 21 فروردین 1396 - 17:37 | | ارسال توسط :

طراحی روشی جدید برای رفع مشکل ریزگردها

مخترع آملی و عضو سطح دو بنیاد نخبگان کشور از طراحی ایده جدید برای رفع مشکل ریزگردهای جنوب کشور خبرداد.

به گزارش بابل نوین،مخترع آملی و عضو سطح دو بنیاد نخبگان کشور از طراحی ایده جدید برای رفع مشکل ریزگردهای جنوب کشور خبرداد.

رحمت بابایی  با اشاره به اینکه سطح دو بنیاد نخبگان را دارم و بیش از ۵۰ اختراع نیز در کارنامه خود ثبت کرده ام، تصریح کرد: سه اختراع من تجاری سازی شده و اختراعاتی نیز در زمینه رفع مشکل زباله داشته ام که در استان فارس و شهر شیراز بر روی آن سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل ریزگردها در جنوب کشور ایده ای طراحی کرده و در مرحله ثبت قرار دادم، افزود: با توجه به دغدغه دولت در زمینه ریزگردهای خوزستان، با تهیه موادی برای این مشکل راه حلی پیدا کرده ام که نیاز به حمایت دارد.

بابایی گفت: موادی که ساخته ام می تواند با پخش شدن بر روی خاک هایی که با باد برخاسته و موجب تولید گرد و غبار می شود، مانع از تولید ریزگردها شود، این ماده مانعی برای رشد و نمو گیاهان نیست و درخت و گیاه نیز در این مواد رشد پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه به نظر من برای رفع مشکل ریزگرد در خوزستان نباید دست بر روی دست گذاشت، افزود: ایده هایی وجود دارد که نیاز به حمایت دارند تا مشکلات مردم رفع شود. این مشکل به دلیل وسیع بودن مشکل در خوزستان، به کار دولتی و حمایت های مسئولان نیاز دارد./م

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.