امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68481
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 04 آبان 1396 - 12:46 | | ارسال توسط :

عاشقانه‌سرایی تناقضی با عرض ارادت به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) ندارد

به گزارش بابل نوین، در آستانه اربعین حسینی و برپایی مجالس عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، حامد عسگری شاعر درخصوص اشعار آیینی بیان کرد: آدم تا چیزی را دوست نداشته باشد نمی‌تواند درباره آن سطری بنویسد، چرا که گوشه ذهنتان باید دغدغه‌ای باشد تا راجع‌به آن حرفی بزنیم و صحبت کنیم. آستان مقدس اهل […]

به گزارش بابل نوین، در آستانه اربعین حسینی و برپایی مجالس عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، حامد عسگری شاعر درخصوص اشعار آیینی بیان کرد: آدم تا چیزی را دوست نداشته باشد نمی‌تواند درباره آن سطری بنویسد، چرا که گوشه ذهنتان باید دغدغه‌ای باشد تا راجع‌به آن حرفی بزنیم و صحبت کنیم. آستان مقدس اهل بیت (ع)، آستانی است که اگر ما بچه شیعه‌ها در این محفل عرض ارادات نکنیم، کجا ارادت خودمان را بیان کنیم؟

وی در ادامه با اشاره به اشعار عاشقانه خود، درخصوص نگاه عاشقانه به اشعار اهل بیت (ع) بیان کرد: همه سعی خود را کردم که همان نگاه عاشقانه و متفاوت را در زمینه عرض ارادت و عاشقانه هایم به ساحت مقدس این بزرگواران، نیز رعایت کنم.

شاعر کتاب «خانمی که شما باشید» افزود: عاشقانه‌سرایی دلیل نمی‌شود که آدم نتواند به محضر مقدس اهل بیت (ع) عرض ارادت کند. به قول سعدی که می‌گوید: «سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی، عشق محمد (ص) بس است و آل محمد (ص).

وی اظهار کرد: آدم اگر علاقه و یا تعلق خاطره‌ای هم که دارد، چه زیباست، اگر در آستان مقدس این ائمه معصوم (ع) باشد. من اگر عاشقانه‌ای هم که سروده باشم، سعی کردم عاشقانه‌ای را ارائه کنم که مخاطب من حال خوبی پیدا کند.

عسگری در پایان با اشاره به جایگاه رفیع و والای اهل بیت (ع)، یادآور شد: این خانواده، خانواده‌ای هستند که تمام هستی زیر نگین انگشتری آن‌ها جای دارد، به همین منظور جنس عاشقانه و عرض ارادت به این بزرگواران فرق می‌کند. برای عاشقانه‌های ابا عبدالله الحسین (ع) همین جمله «به ابی انت و امی» بس است که بگویم عاشقانه‌های اهل بیت (ع) با عاشقانه‌های زمینی متفاوت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.