امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56040
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1396 - 19:24 | | ارسال توسط :

عامل جذب مخاطب در مسابقات بین‌المللی افزایش کیفیت تلاوت‌هاست

حسین رستمی مسابقات بین المللی قرآن را نسبت به مسابقات مالزی با کیفیت تر ارزیابی کرد اما بازهم با اینکه سطح مسابقات بالا رفته است، شاهد تلاوت های ضعیف هستیم و رقابت اصلی میان چند کشور است.

به گزارش بابل نوین، حسین رستمی، قاری بین المللی حائز رتبه اول در مسابقات قرآن کشور مالزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: تفاوت مسابقات بین‌المللی ایران و مالزی در سطح مسابقات و کیفیت برگزاری آن است. مسابقات بین المللی ایران، امسال، نسبت به سال‌های گذشته، در سطح خوبی برگزار شد و مسابقات مالزی نسبت به امسال، فکر می‌کنم از ایران سطحش پایین‌تر باشد. در مجموع مسابقات بین‌‌المللی فضای خاص خودش را دارد و به نظرم مسابقات بین‌المللی ایران با کیفیت‌ترین مسابقات در بین مسابقات بین‌المللی است.

این قاری بین‌المللی با اشاره به سختی جنگواره‌ای برگزار کردن مسابقات گفت: برگزاری یک مسابقه بین‌المللی بسیار سخت است؛ چه برسد به برگزاری همزمان پنج مسابقه بین المللی که اگر بتوانند به نحو احسن و با کیفیت بالا این مسابقات را برگزار کنند، بسیار عالی است. هر چقدر تعداد مسابقات در سطح بین المللی بیشتر شود، کار سخت‌تر می‌شود. مسابقات در سطح بین‌المللی آبروی ایران است و باید به نحو احسن برگزار شود.

رستمی با بیان اینکه کیفیت تلاوت‌ها در جذب مخاطب بسیار موثر است، گفت: مسابقات، بین‌المللی است و مردم می‌آیند که قرائت خوب و سطح بالا بشنوند و لذت ببرند نه اینکه تلاوت های سطح پایین بشنوند. اما باز هم با اینکه سطح مسابقات بالا رفته است، شاهد تلاوت های ضعیف هستیم و رقابت اصلی میان چند کشور است.

حسین رستمی در پایان فضای مصلی را برای برگزاری مسابقات مناسب دانست و گفت: مصلی مزیت‌هایی دارد و سالن اجلاس سران هم مزیت‌های خاص دیگری داشت. یکی از مسائل مهم در جامعه امروزی، این است که قرآنیانمان را باید خیلی بیش از این حرف‌ها اکرام کنیم. زمانی که در اجلاس سران مسابقات برگزار می‌شد، می‌دیدیم که برخی از مردم در مراسم افتتاحیه و اختتامیه روی زمین می‌نشستند و این در شأن مسابقات بین‌المللی نبود. اما در مصلی با وجود وسعت فضای موجود، می‌توان صندلی اضافه کرد./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.