امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61333
  پرینتخانه » اجتماعی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 23 تیر 1396 - 20:35 | | ارسال توسط :

عدم تایید دارو و قرص های گیاهی کبدچرب

رئیس مرکز تحقیقات پیوند کبد گفت: آنچه که به عنوان داروهای گیاهی و قرص پاک کننده کبد و رفع کننده کبد چرب تجویز می‌شود تائید شده نیست و برخی مواقع عوارض هم دارد.

به گزارش بابل نوین، محسن نصیری طوسی در حاشیه سمینار تازه‌های پیوند کبد که در بیمارستان امام خمینی برگزار شد درباره آخرین یافته‌های پیوند کبد افزود: خدمات پیوند اعضا از خدمات پیشرفته علم پزشکی در جهان است و درایران هم در زمینه پیوند اعضا پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم.

این فوق تخصص گوارش و کبد درمان‌های دارویی و جلوگیری از رد پیوند را در علم پیوند و همچنین مراقبت‌های پس از پیوند را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: در کشورما سیر نوآوری‌های درمانی، مراقبتی و دارویی روز به روز در حال پیشرفت است و مرتب همایش‌ها و سمینارهایی به این منظور برگزار می‌شود.
نصیری طوسی افزود: در کشور با تعدد مراکز پیوند کبد در سال‌های اخیر روبرو بوده‌ایم و این راه اندازی نشان می‌دهد که پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط کبد چرب و پیوند کبد گفت: خوشبختانه با درمان‌های صورت گرفته و با واکسیناسیون دیگر عامل اصلی پیوند کبد، بیماری‌های عفونی و ویروسی همانند هپاتیت بی و سی نیست و آنچه که در این سال‌ها موجب آسیب به کبد شده است تجمع وزن، چربی و کالری در کبد است که همانند عفونت‌های ویروسی کبد را از بین می‌برد.
رئیس مرکز تحقیقات پیوند کبد گفت: احتمالا تا چند سال آینده همین تجمع چربی و وزن در کبد شایع‌ترین علت نارسایی کبد خواهد بود و بر همین اساس کبد چرب از تهدیدات جدی است که می‌تواند موجب نارسایی کبد و تومور کبد شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درمان‌های گیاهی کبد چرب مورد تائید است افزود: مهم‌ترین داروی معجزه آسای کبد چرب، رژیم مناسب غذایی و ورزش است و بسیار جواب می‌دهد.
نصیری طوسی افزود: داروهای موثر در درمان کبد چرب فقط ۱۰ درصد جواب می‌دهد مگر اینکه توام با اصلاح رژیم غذایی و تحرک و ورزش باشد.
وی گفت: بطور قطع داروهای گیاهی و قرص‌های پاک کننده کبد تائید شده نیستند و عوارض نیز دارند، چرا که ناخالصی‌ها و آلودگی‌های موجود در این قرص‌ها در مواردی عارضه ایجاد کرده است./ص
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.