امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60903
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 8:28 | | ارسال توسط :

عدم تمکین دولت در اجرای سیاست های ابلاغی جرم است

وزیر اسبق بهداشت گفت: سیاست های ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب در حد و جایگاه قانون اساسی است و عدم اجرای سیاست های ابلاغی جرم است این در حالی است که برخی هیچ توجهی به سیاست های ابلاغی درمان و آموزش ندارند.

به گزارش بابل نوین، محمد حسن طریقت منفرد شب گذشته در همایش طب و دین که در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان این که متاسفانه بیشتر جوامع اسلامی از انجام تکالیف الهی خود غافل مانده اند، اظهار داشت: آیات قرآن کریم با توصیه های معصومین تکمیل و با حکمت علمای اسلام در عرصه های عملی مورد نیاز بشر کاربردی شده اند.

متخصص و جراح چشم به جریان تاسیس دارالفنون از سوی امیر کبیر اشاره کرد و عنوان داشت: امیر کبیر با تاسیس دارالفنون به دنبال این هدف بود که طب اسلامی ایرانی که گنجینه عظیم علمی کشور بود را با علوم نوین طب ترکیب کند؛ این در حالی است که با توطئه صورت گرفته از سوی نظام سلطه این مرد بزرگ به شهادت رسید و استکبار جهانی توانست حقیقت طب اسلامی را از جریان آموزش کشور حذف کند.

وی ادامه داد: در خاطرات یکی از پزشکان صفارت انگلیس آمده است که نوشته است«ما در مهد طب اسلامی زمینه محو آن را از جهان بشری فراهم کردیم».

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به این که طب اسلامی حیاتی ترین نیاز بشر است، گفت: امام خمینی(ره) همواره پس از انقلاب علاقمند احیاء و توسعه پزشکی اسلامی بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره)  در کتاب کشف الاسرار درباره طب غربی فرموده اند«غرب همه چیز استعماری دارد،  طب استعماری، فرهنگ استعماری  که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگر می خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید؛ امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته ،یک نفر که قانون بوعلی (طب سنتی) بفهمد معلوم نیست که باشد، و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به وسیله زمام داران بی خرد خورد.»

عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به این که در سبک زندگی اصیل اسلامی هموراه مادر پزشک و معالج خانواده است، ابراز داشت: علم طب اسلامی سینه به سینه بر بستر مادران مومنه به نسل های اخیر منتقل می شد و مادر همواره در خانواده های مسلمان که با سبک معیار اسلامی زندگی می کردند، مزاج های اعضای خانواده را شناخته و با غذای مناسب به درمان آن مبادرت می کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که امروزه سبک زندگی اسلامی با سبک سکولار غربی در ترکیبی التقاطی قرار گرفته اند، عنوان داشت: موضوع تغذیه و سلامت عضوی جدا نشدنی از سبک زندگی اسلامی است.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان این که عدم تمکین دولت در اجرای سیاست های ابلاغی جرم است، گفت: سیاست های ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب در حد و جایگاه قانون اساسی است و عدم اجرای سیاست های ابلاغی جرم است این در حالی است که برخی هیچ توجهی به سیاست های ابلاغی درمان و آموزش ندارند.

طریقت منفرد با اشاره به این که امت اسلامی از حقوق اسلامی حوزه سلامت خود غافل مانده اند، اظهار داشت: امروزه باید دید که در الگوی درمان چقدر کرامت انسانی بیمار از سوی مسئولان سلامت و پزشکی حفظ شده است.

مدیردفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که الزمات طب نوین در ایران اجرا نمی شود، ابراز داشت: باید توجه داشت که در ۲۰ سال گذشته در کشور مطالعاتی در حوزه سلامت صورت گرفته است و به ادبیات قانون در آمده است ونباید به این قوانین بی توجهی عملی داشت./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.