امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60270
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 04 تیر 1396 - 15:54 | | ارسال توسط :

عرضه گوشت وارداتی به منظور تنظیم بازار+ قیمت

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: روزانه ۱۲۰ تن گوشت بیش از حد نیاز جهت تنظیم بازار داخل از کشور‌های اوراسیا، ارمنستان، گرجستان و استرالیا وارد می‌شود.

به گزارش بابل نوین، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشت، اظهار داشت: روزانه  ۱۲۰ تن گوشت  بیش از حد نیاز جهت تنظیم بازار داخل از کشورهای اوراسیا، ارمنستان، گرجستان و استرالیا وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت های وارداتی با نرخ ۲۹ هزار تومان در اختیار شرکت پشتیبانی قرار می‌گیرد، افزود: براین اساس شرکت پشتیبانی اقدام به توزیع لاشه ها در فروشگاه‌های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار می‌نماید که درنهایت با نرخ ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف‌کنندگان توزیع می شود.

پوریان با اشاره به تأثیر عرضه گوشت های وارداتی بر بازار گوشت داخل گفت: در حال حاضر متوسط هر کیلو دام زنده سبک ۱۴ هزار و لاشه داخلی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که در صورت استمرار روند عرضه کاهش نرخ ، ادامه‌دار خواهد بود.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده  با انتقاد از گران فروشی برخی فروشگاه های زنجیره ای بیان کرد:  برخی از این فروشگاه‌ها به سبب نبود نظارت اقدام به عرضه لاشه وارداتی با قیمت ۳۹ هزار تومان می‌نمایند که این امر تخلف است، چراکه هر کیلو گوشت وارداتی با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان باید به مصرف کننده عرضه شود.

وی با بیان اینکه ۸۵ الی ۹۰ درصد قصابان خود اقدام به کشتار دام داخلی می‌نمایند، افزود:  نبود نظارت باعث می شود تا قصابان هر کیلو شقه را  با نرخ های بالاتر از ۳۸ هزار تومان بفروشند در حالیکه  نباید نرخ هر کیلو لاشه بره از ۳۶ هزار تومان  فراتر برود و همین امر دلیل اصلی افزایش نرخ گوشت داخلی است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.