امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82945
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 تیر 1397 - 11:34 | | ارسال توسط :

عقب‌نشینی ترامپ از ادعای به صفر رساندن صادرات نفت ایران/ آمریکا از مواضع خود کوتاه آمده است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا از موضع خود در به صفر رساندن صادرات نفت ایران کوتاه آمده است.

به گزارش بابل نوین، حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره عقب نشینی ترامپ از موضع پیشین خود نسبت به صفر رساندن صادرات نفت ایران، گفت: ایالات متحده ی آمریکا به دنبال آن است که تحریم های سخت تری را علیه ایران اعمال کند تا با فشار به ایران به ظن خودش رفتارایران را “تصحیح” کند!

وی افزود: به همین خاطر در طی ماه های گذشته ترامپ، کنگره آمریکا و بسیاری از دولتمردان آمریکایی موضوع افزایش تحریم های سخت گیرانه علیه ایران را به طور پیاپی مطرح کرده اند.

لاسجردی با اشاره به اینکه ترامپ در دیدار با رهبران کشورهای اروپایی و روسیه همواره تلاش کرده است آنها را با خود همراه کند، ادامه داد: به نظر می رسد چون ترامپ با مخالفت و مقاومت کشورها و سازمان های سیاسی مختلف روبرو شد، از موضع سخت و قاطعانه اش عقب نشینی کرده است و تصمیم به اصلاح سیاست های خود دارد.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: ایالات متحده در حال حاضر درصدد است تا اواخر شهریور- اوایل مهر صادرات نفت ایران را به صفر برساند و معتقد است موفقیت ایران درفروش نفت و مبادلات تجاری به توانمندی در عرصه فعالیت سیاسی منجر خواهد شد، لذا با قطع صادرات نفت می خواهد به مردم و دولت ایران فشار وارد کند و اقدامات ایران را محدود سازد.

لاسجردی در پایان تاکید کرد: ایالات متحده تلاش می کند مدل هایی را برای جبران نفت ایران از طریق بازار نفتی اوپک و بازارهای نفتی غیر اوپک پیدا کند؛ اما در مجموع به نظر می رسد آمریکا موفق به اعمال خواسته هایش نشده و از موضع خود کوتاه آمده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.