امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59428
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, مذهبی تاریخ انتشار : 25 خرداد 1396 - 18:38 | | ارسال توسط :

علت اصلی شهادت علی(ع) در مدیریت عدالت‌خواهانه ایشان بود

امام جمعه بابل گفت: با توجه به سلوک زندگی، شخصیتی و سیره مدیریتی امام علی(ع) باید علت اصلی شهادت ایشان را در مدیریت عدالتخواهانه و عدالت‌محور ایشان دید و نباید از عدالت در عرصه مدیریت جدا شد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه اجتماع قلوب است و مومنین خود را مشتاقانه آماده برای بهره‌برداری از دو شب باقیمانده از شب‌های قدر کنند.

وی افزود: در ماه رمضان و شب‌های قدر با استفاده از روزه و فضای عمومی حاکم بر جامعه برای انسجام بیشتر مدیران در عرصه خدمت‌گذاری و برطرف کردن مشکلات در جامعه  همت مضاعف کنند.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: امشب شب قدر است و باید از ثمرات و برکات آن استفاده کرد، درست است روز ضربت خوردن امام علی(ع) و شهادتش روز سختی برای شیعیان است و خدای متعال نیز تصریح کرد که علی(ع) نفس پیغمبر بود، گویی شهادت علی(ع) شهادت پیامبر خاتم می‌نمایاند از این منظر باید بر این اندوه بزرگ گریست و از زوایای مختلف آن درس گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: به واقع باید مدیریت امام علی(ع) را درس عبرت و آموزشی برای دنیای امروز دانست و وقتی سفارشات و نصایح علی(ع) به عنوان بهترین و بزرگترین متون مدیریتی و اصول مدیریتی در سازمان ملل مورد تجلیل قرار می گیرد پس مدیران ما باید در جهت نزدیک شدن به این الگو همت کنند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: با توجه به سلوک زندگی، شخصیتی و سیره مدیریتی امام علی(ع) باید علت اصلی شهادت ایشان را در مدیریت عدالتخواهانه و عدالت‌محور ایشان دید و نباید از عدالت در عرصه مدیریت جدا شد.

وی افزود: رمز و راز ماه رمضان در تقویت و ایجاد تقوای‌الهی است  به ویژه تقوا برای مسئولان جامعه اسلامی در عرصه مدیریت.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به درپیش بودن راهپیمایی بزرگ روز قدس یاد آور شد: راهپیمایی روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل در جمعه آخر ماه مبارک رمضان است تا مسئله فلسطین و مسجدالاقصی به عنوان مسئله نخست جهان اسلام مطرح باشد.

وی ادامه داد: به رغم همه خباثت‌های و توطئه های دشمنان به ویژه در سال‌های اخیر و آشکار شدن همکاری‌های غربی، عبری و عربی برای کمرنگ کردن مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، همچنان مسئله فلسطین به عنوان دغدغه مهم مسلمانان است.

امام‌جمعه بابل در پایان با اشاره به برخی از کمبودهای شهرستان بابل در جمع مسئولان شهرستان بابل و در حضور استاندار مازندران گفت: نداشتن مجموعه و استادیوم ورزشی استاندارد با ظرفیت بالا و مشکلاتی مانند آب روستایی، نبود دفاتر برخی از ادارات در بخش‌های بزرگ این شهرستان مثل لاله‌آباد که جمعیتی بیشتر از برخی فرمانداری‌های استان دارد معضلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است که امیدواریم در دولت دوازدهم برطرف شود.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.