امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81619
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1397 - 16:47 | | ارسال توسط :

علوم پزشکی بابل میزبان اهدای عضو ۷ بیمار مرگ مغزی در سال ۹۶

معاون درمان علوم پزشکی بابل از اهدای عضو هفت بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند زندگی در سال 96 خبر داد.

به گزارش بابل نوین، سیدمصطفی قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هزاران نفر بیمار نیازمند در جامعه وجود دارند که فقط با پیوند یک نسج، به زندگی طبیعی بازمی‌گردند و  هر فرد می‌تواند با اهدای عضو به هشت نفر از این بیمارن زندگی دوباره ببخشد.

وی افزود: در سال گذشته اعضای بدن هفت بیمار مرگ مغزی در بابل با رضایت خانواده‌هایشان به بیماران نیازمند زندگی اهدا شد که کوچک‌ترین بیمار مرگ مغزی اهداکننده ۱۰ ساله و مسن‌ترین نیز ۵۴ ساله بود،  بیشتر این اهداکنندگان عضو بر اثر سوانح رانندگی دچار مرگ‌مغزی شده بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: این افزایش آمار اهدای عضو در سال ۹۶ ناشی از فرهنگ‌سازی بود که  نشانگر استقبال و گرایش جامعه به اهدای عضو عزیزان‌شان پس از مرگ مغزی است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: با پیشرفت پزشکی و امکاناتی که در ایران وجود دارد، سال‌هاست که انواع عمل پیوند عضو انجام‌ می‌شود و چند انجمن دولتی و خصوصی هستند که ما می‌توانیم در زمان حیات، کارت عضویت این انجمن‌ها را دریافت کنیم تا اگر روزی اتفاقی برای‌مان افتاد اعضای بدن خود  را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

وی در پایان گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر در مازندران کارت اهدای عضو را دریافت کردند، امید است با دریافت کارت اهدای عضو و برداشتن قدمی در مسیر ترویج این فرهنگ انسان‌دوستانه، امید به زندگی  را در دل بیماران چشم انتظار پیوند زنده کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.