امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61077
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 20 تیر 1396 - 9:19 | | ارسال توسط :

عمر تروریست‌های داعش در عراق و سوریه رو به اتمام است

به گزارش بابل نوین، اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا پیرامون رانده شدن تروریست‌های تکفیری از موصل به سمت تلعفر اظهار داشت: عمر گروهک تروریستی داعش تقریبا پایان یافته و تروریست‌ها نمی توانند بیش از این در منطقه جولان دهند. وی ادامه داد: پس ازگذشت ۱۰ ماه عملیات آزادسازی موصل سرانجام به پایان رسید و این […]

به گزارش بابل نوین، اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا پیرامون رانده شدن تروریست‌های تکفیری از موصل به سمت تلعفر اظهار داشت: عمر گروهک تروریستی داعش تقریبا پایان یافته و تروریست‌ها نمی توانند بیش از این در منطقه جولان دهند.

وی ادامه داد: پس ازگذشت ۱۰ ماه عملیات آزادسازی موصل سرانجام به پایان رسید و این شهر استراتژیک که پایگاه اصلی حکومت عناصر داعش به‌شمار می‌رفت، سقوط کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: باقی‌مانده عناصر تکفیری داعش توانستند از مواضعشان در موصل به سمت تلعفر در نزدیکی مرز سوریه گریخته و پایگاه خود را به این نقطه انتقال دهند.

وی با بیان این‌که پایگاه تروریست‌ها در تلعفر موقتی است، افزود: نیروهای مردمی و ارتش عراق در صدد آزادسازی هرچه سریع‌تر استان راهبردی الانبار هستند، لذا تلعفر و برخی نقاط باقی مانده مناطق بسیار کوچکی هستند که تروریست‌های داعش به‌طور قطع نمی‌توانند در آنجا دوامی داشته باشند و در نهایت فرار و سقوط در انتظار این عناصر تکفیری است.

زارعی با اشاره به آزادسازی برخی مناطق در شرق سوریه ادامه داد: در حال حاضر در جنوب سوریه آتش‌بس برقرار شده و به‌علاوه مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق هم در کنترل نیروهای سوری و عراقی است، بنابراین تردد گروه‌های تروریستی در این ناحیه نیز با دشواری مواجه شده، اما جابه‌جایی‌های معدود تکفیری‌ها نیز در زیر آتش نیروهای مردمی و ارتش هر دو کشور قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت که دوران داعش در عراق و سوریه رو به اتمام است و می‌بایست برای دوران پسا داعش برنامه ریزی صورت گیرد، چرا که تکفیری‌ها دیگر نمی‌توانند بیش از این در منطقه حضور داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.