امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54063
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1396 - 12:37 | | ارسال توسط :

عملکرد مدیران در زمینه اقامه نماز ارزیابی شود

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در پایان کار هر مدیری باید عملکرد آن مدیر در رابطه با وضعیت نماز مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش بابل نوین، محمود مظفر در همایش مدیران و دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان که در بیت نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، در رابطه با وضعیت اقامه نماز در کشور، گفت: ستاد اقامه نماز بیش از ۲۶ سال است که در کشور تاسیس شده است و این ستاد در راستای برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی اقامه نماز در کشور فعالیت می‎کند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اقامه نماز اشاره کرد و افزود: در پایان  کار هر مدیری باید عملکرد آن مدیر در رابطه با وضعیت نماز مورد ارزیابی قرار بگیرد؛ این‌که نماز در دوران مدیریت یک مدیر در اداره چه مقدار رشد پیدا کرده و آیا اقامه نماز در آن اداره و دستگاه رشد نزولی داشته و یا رشد صعودی داشته است.

مظفر در ادامه به انجام پژوهش‌هایی در رابطه با وضعیت نماز در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که نسل نوجوان و جوان آینده‌سازان این کشور هستند لذا ضرورت دارد اولویت ما در زمینه اقامه نماز جوانان و نوجوانان باشند.

وی اضافه کرد: در پژوهش‌هایی که توسط ستاد اقامه نماز کشور در رابطه با چرایی گریز برخی جوانان از نماز انجام گرفته مشخص شده که اکثر آنها عنوان داشته‌اند مشاهده یک رفتار ناشایست از افراد نمازخوان باعث شده آنها انگیزه‌ای برای نمازخواندن نداشته باشند لذا لازم است مدیران ما مراقب رفتار و کردار خود باشند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: وقتی یک فرد نمازخوان است باید این نماز در وی تاثیر داشته باشد و رفتار و عمل وی نیز شایسته باشد چراکه اگر رفتار ناشایستی از مدیر نمازخوان سر بزند تاثیرات منفی در جامعه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که اثرات نماز وقتی محقق می‌شود که اقامه‌کننده نماز باشیم، گفت: اولویت و مهمترین کار مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری باید اقامه نماز باشد این درحالی است که در برخی از پروژه‌ها که به مدیران داده می‎شود آخرین جایی که در این پروژه مورد توجه است نمازخانه است در حالی‌که نمازخانه یک اداره باید در بهترین جای اداره باشد.

مظفر مشکلات موجود و بسیاری از منکرات و بداخلاقی‎ها در جامعه را ناشی از بی‎توجهی به اقامه نماز دانست و ادامه داد: مدیران ما باید پیشقدم در امر اقامه نماز باشند و نباید اجازه بدهند جلسات با وقت نماز تلاقی پیدا کند.

وی افزود: هر مدیری در هر اداره باید بررسی کند که چه اقداماتی می‎تواند در راستای تشویق و ترغیب کارکنان و جامعه هدف خود به‌سمت نماز داشته باشد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم همت مدیران به رونق‎بخشی به نمازهای جماعت ادارات تاکید کرد و افزود: اگر نماز در یک اداره خوب اقامه شود خیلی از مشکلات، منکرات، تخلفات را شاهد نخواهیم بود./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.