امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81196
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1397 - 18:03 | | ارسال توسط :

عنوان “طب اسلامی” اسباب سودجویی برخی شده است

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: عده‌ای از نام طب اسلامی برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده‌اند که وظیفه ما جلوگیری از آن است. به نقل از دفتر این مرجع تقلید، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، عبیان کرد: […]

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: عده‌ای از نام طب اسلامی برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده‌اند که وظیفه ما جلوگیری از آن است.

به نقل از دفتر این مرجع تقلید، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، عبیان کرد: چند روز قبل در دیدار با وزیر بهداشت مطلب لازمی درباره طب اسلامی گفتم که مطابق معمول از سوی بعضی تحریف شده بود و سبب سوء تفاهم گردید.

وی افزود: حقیقت این است که ما مجموعه‌ای درباره تمام دردها و درمان‌ها و داروها به نام طب اسلامی نداریم؛ البته اشاراتی در قرآن مجید و اشارات بیشتری در روایات اسلامی به مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری‌ها و درمان‌ها شده که بسیار قابل استفاده است ولی آن را نمی‌توان به صورت یک علم با تمام جزئیاتش مطرح کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عده‌ای از این نام (طب اسلامی) برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده‌اند که وظیفه ما جلوگیری از آن است.

وی تصریح کرد: البته طبّی به نام طب سنتی داریم که مجموعه کاملی از پیشگیری‌ها، دردها و درمان‌هاست؛ مثل آنچه در قانون بوعلی سینا که در هشت جلد به چاپ رسیده، دیده می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان افزود: چنین طبی که حاصل هزاران سال تجربیات بشر است را نمی‌توان انکار کرد و هنوز بسیاری از مطالب آن راهگشاست؛ اما اگر کسانی می‌خواهند با این طب بیماران را درمان کنند باید دوره ببیند نه اینکه هر عطّاری با یک مشت داروهای گیاهی، مغازه خود را مطب قرار دهد و به درمان بیماران بپردازد که این کاری خطرناک است؛ امیدوارم عزیزان در این مسائل دقت کافی بفرمایند.

/ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.