امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86390
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار ویژه, سخن سردبیر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 15 خرداد 1398 - 10:15 | | ارسال توسط :

عیدفطر تولد دوباره فطرت در انسان

امام جمعه بابل گفت: در دعای جوشن کبیر است که ای پروردگاری که مایه سرور اهل معرفت را فراهم کردی که همان اشاره به عیدفطر است چون دوباره متولد شدند و فطرتی پاک دارند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های عیدسعید فطر بابل با اشاره به عظمت این عید اظهار کرد: امروز روز عید، شادی و عید فطر جشن ولادت فطرت است، والله این بالاترین شادی برای انسان است.

وی افزود: در دعای جوشن کبیر این تعبیر را می‌خوانیم که ای پروردگاری که مایه سرور اهل معرفتی و این یعنی روز عیدفطر را باید به شادی و سرور گذراند.

امام جمعه بابل ادامه داد: اولین امر سرور مومنین در روز عید فطر به خاطر انجام تکالیفی است که خداوند برایشان قرار و انجام داد، چقدر این دسته از افراد مسرورند و چقدر افرادی که این فرصت را از دست دادند و نتوانستند خودشان را نگه دارند اینها نگرانند.

این مسئول تصریح کرد: در همین زمینه نبی‌مکرم اسلام فرمودند”در روز عید فطر صداها و نداهایی در عالم خلقت طنین‌انداز است و در همچین روزی ملائک روی زمین فریاد می‌زنند، آفرین به شما که نماز را به پا داشتید و روزه گرفتید، شما کسانی بودید که اطاعت پروردگار کردید.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: خدواند در سوره غاشیه فرمود “آفرین به این دسته از افراد، برای اینکه این افراد در عالم دنیا زحمت کشیده‌اند و هر چه خداوند به آنها ماموریت داده انجام دادند”.

وی افزود: ملکی در آخرین روز ماه مبارک رمضان ندا می‌دهد “آفرین بر شما مومنین، خدواند گناهان شما را بخشید” و امام راحل ما که دیروز سی امین سالگرد آن بزرگوار بود فرمودند “عید فطر، عید رسیدن به لقاء الهی است.

خطیب نمازگزاران فطر بابل تاکید کرد: شب عید سعید فطر شب زیارتی حضرت اباعبدالله‌الحسین است، امروز هم روز زیارتی سیدالشهداست ، این نشان از بزرگی و عظمت سیدالشهدا است و مرحوم آیت‌الله هادی روحانی همه ساله در پایان خطبه اول روز عید سعید فطر ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را می‌خواندند.

روحانی با اشاره به سالروز شهادت شهدای ۱۵ خرداد ادامه داد:  ۵۶ سال از شهادت این شهدای عزیز می‌گذرداما همچنان یاد و خاطره این عزیزان در این کشور جاری است، این شهدا به خاطر اطاعت از امام راحل به درجه شهادت نائل شدند، یاد و خاطره این شهدا را گرامی میداریم.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور نمازگزاران ایمانی یادآور شد: زکات فطره واجب و هرکسی بر اساس معیار معین، واجب است که زکات فطریه را بپردازد، تا ظهر فرصت دارید انجام بدید، اگر ندادید بعدازظهر یا فردا قضای آن را پرداخت کنید.

تهیه و تنظیم خبر: روح اله قلی پور

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.