امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58356
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 09 خرداد 1396 - 19:14 | | ارسال توسط :

فقط ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید شد/ کاهش تولید سواری/ تولید برلیانس سایپا متوقف شد

بررسی عملکرد خودروسازان در اردیبهشت‌ماه نشان‌‌دهنده کاهش ۱۱.۲ درصدی تولید گروه سایپاست و در این میان، تولید تنها ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ که بر افتتاح نمایشی خط تولید این خودرو مهر تأیید زده و توقف تولید خودرو چینی برلیانس در سایپا، جلب توجه می‌کند.

خبرگزاری فارس: فقط ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید شد/ کاهش تولید سواری/ تولید برلیانس سایپا متوقف شد

به گزارش بابل نوین، عملکرد شرکت‌های خودروساز در دومین ماه سال جاری نشان دهنده توقف تولید برخی خودروها مانند برلیانس، کاهش تولید برخی خودروها مانند تندر۹۰ و عدم فعالیت جدیدترین خط تولید خودرو در کشور یعنی خط تولید پژو ۲۰۰۸ است.

در اردیبهشت امسال، هر چند جمع تولید گروه خودروسازی ایران‌ خودرو در اردیبهشت امسال به ۵۴ هزار و ۱۱۵ دستگاه رسید و با رشد ۶٫۳ درصدی روبه‌رو بود اما جمع تولید سواری در ایران‌ خودرو تهران تنها ۲۷ هزار و ۳۲۴ دستگاه بوده که افت ۷٫۵ درصدی را نسبت به اردیبهشت ۹۵ نشان می‌دهد.

همچنین در مورد تولید گروه سایپا در اردیبهشت ماه باید به افت ۱۱٫۲ درصدی اشاره کنیم به طوری که در اردیبهشت امسال تنها ۳۷ هزار دستگاه خودرو توسط گروه سایپا به تولید رسید که ۳۳ هزار و ۷۷۴ دستگاه از این تولیدات به سواری اختصاص داشته و تولید سواری نیز در این گروه خودروسازی ۱۰٫۵ درصد افت داشته است.

در ماهی که گذشت، تولید سواری در ایران‌ خودرو تهران ۷٫۵ درصد کاهش و در سایپا تهران نیز ۱۱٫۹ درصد کاهش داشته است.

در مورد وضعیت تولید سواری در گروه سایپا نیز باید به کاهش ۱۰٫۵ درصدی تولیدات در اردیبهشت امسال اشاره کنیم و در عین حال، تولید سواری در شرکت پارس‌ خودرو نیز در این مدت ۳٫۹ درصد افت داشته است.

* فقط ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید شد

نکته قابل توجه در آمار تولید اردیبهشت‌ ماه خودروسازان نشان می‌دهد که محصول جدید شرکت پژو فرانسه در ایران‌ خودرو هنوز وارد مرحله تولید انبوه نشده است، به طوری که در ماه گذشته تنها سه دستگاه پژو ۲۰۰۸ در ایران‌ خودرو به تولید رسیده و در مجموع از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت‌ماه تولید این خودرو در ایران‌‌ خودرو فقط ۴ دستگاه بوده است.

این در حالی است که خط تولید پژو ۲۰۰۸ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با حضور روحانی رئیس‌ جمهور به بهره‌برداری رسید و هر چند در‌ آن زمان خبر افتتاح نمادین و تبلیغاتی خط تولید پژو ۲۰۰۸  منتشر شد، اما ایران‌ خودرو بر آغاز تولید انبوه پژو ۲۰۰۸ تأکید داشت و اعلام کرد که تولید انبوه این محصول طبق برنامه ریزی از روز نخست آغاز شده و در حال انجام است.

* تولید برلیانس متوقف شد

نکته دیگر قابل توجه در گزارش عملکرد خودروسازان در دومین ماه سال نشان‌دهنده توقف تولید خودروی چینی برلیانس در شرکت سایپا است، به طوری که در اردیبهشت ماه هیچ خودرویی در این بخش به تولید نرسید.این در حالی است که آمار اردیبهشت نشان دهنده تولید ۳۳۴۹ دستگاه برلیانس در پارس خودرو است.

* افت ۳۱٫۲ درصدی تولید پراید

در مورد کاهش تولید سواری در شرکت‌های خودروساز همچنین می‌توانیم به افت ۳۱٫۲ درصدی تولید پراید در شرکت سایپا طی اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کنیم که در مجموع ۶ هزار و ۲۷۶ دستگاه پراید در این شرکت به تولید رسید.

* کاهش تولید تندر ۹۰ و رانا

همچنین تولید تندر ۹۰ ایران‌ خودرو مرکزی در اردیبهشت امسال با کاهش ۱۲٫۳ درصدی روبه‌رو شد و در این مدت تنها ۲۲۹۶ دستگاه تندر ۹۰ در این کارخانه به تولید رسید. تولید سمند در ایران‌ خودرو تهران نیز معادل ۳۴۱ دستگاه بود که افت ۹۲٫۵ درصدی را نسبت به اردیبهشت ۹۵ نشان می‌دهد.

در دومین ماه امسال تولید رانا هم وضعیت چندان مطلوبی نداشت به طوری که تنها ۳۰۶ دستگاه رانا در ایران‌ خودرو تهران به تولید رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷٫۷ درصد کاهش داشته است.

* تولید تندر ۹۰ پارس خودرو ۵۶ درصد کاهش یافت

در مورد تولید تندر ۹۰ شرکت پارس‌ خودرو نیز باید به افت ۵۶٫۹ درصدی تولید طی اردیبهشت امسال اشاره کنیم. همچنین در دومین ماه بهار، تولید وانت آریسان دوگانه‌ سوز در ایران‌ خودرو تبریز متوقف بود و در مجموع تولید وانت در گروه ایران‌ خودرو با افت ۵۷ درصدی روبه‌رو شده است.

* افت ۳۷ درصدی تولید وانت

در مورد تولید وانت در گروه سایپا نیز باید به افت ۲۱٫۷ درصدی اشاره کنیم. تولید وانت در کشور در مجموع  ۳۶٫۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فارس، در اردیبهشت امسال ۱۰۳ هزار و ۹۵۴ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱٫۵ درصد رشد داشته است.

در این مدت، تولید خودروی سواری معادل ۹۷ هزار و ۹۴۲ دستگاه بود که افزایش ۴٫۶ درصدی را نسبت به اردیبهشت ۹۵ نشان می‌دهد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.