امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65600
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 24 شهریور 1396 - 10:01 | | ارسال توسط :

فلرهای صنعت نفت کشورمان گوی سبقت را ار عربستان ربود

به گزارش بابل نوین، هدایت‌الله خادمی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره گاز فلر سوزانده شده در اسکله‌های نفتی و پالایشگاه‌های کشور با بیان اینکه حجم فلر به میزان تولید نفت بستگی دارد، اظهارکرد: با وجود تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت در عربستان که بیشتر از تولید روزانه‌ای ۴ میلیون شبکه‌ای نفت ایران […]

به گزارش بابل نوین، هدایت‌الله خادمی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره گاز فلر سوزانده شده در اسکله‌های نفتی و پالایشگاه‌های کشور با بیان اینکه حجم فلر به میزان تولید نفت بستگی دارد، اظهارکرد: با وجود تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت در عربستان که بیشتر از تولید روزانه‌ای ۴ میلیون شبکه‌ای نفت ایران است، میزان تولید فلر این کشور نسبت به ما بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: میزان فلر عربستان حدود ۱٫۶ درصد است در حالی که حجم فلر سوزانده شد در پالایشگاه‌ها و اسکله‌های نفتی کشور ما ۶ الی ۷ برابر عربستان برآورد شده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران بیان کرد: سال ۹۲ در اوایل تصدی زنگنه به سمت وزارت نفت، اعلام شد که ظرف مدت یک ماه فلرهای خوزستان تعیین و تکلیف شده و حتی این موضوع در برنامه پنجم توسعه نیز گنجانده شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد.

خادمی درباره ضرورت ساماندهی این گازها گفت: فلر از مشتق های جانبی نفت محسوب می‌شود، بنابراین سوزاندن و بهره‌برداری نکردن از آن به نوعی ضرر و برباد رفتن سرمایه ملی است، ضمن اینکه به علت ترکیب های موجود در این گاز منتشر شدن در هوا و استنشاق آن در طولانی مدت خساراتی را بر سلامتی مردم و محیط زیست تحمیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از فلر در جهت تولید برق و احداث واحد‌های GTL و Mini LNG امکان پذیر است، افزود: با اینکه در برنامه پنجم توسعه فروش گاز فلر به شرکت‌ها و تولید بهینه به روش‌های متعدد از آن ذکر شده بود ولی در نهایت نتیجه‌ای حاصل شد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: ما می‌توانیم با تبدیل گاز فلر به سرمایه از آن در نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و … استفاده و از آسیب‌ وارده بر محیط زیست جلوگیری کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.