امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54617
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 - 18:34 | | ارسال توسط :

فلسفه نزول شریعت اسلامی حمایت از انسان‌ها است

مشاور رییس جمهور مصر خاطر نشان کرد که فلسفه نزول شریعت مقدس اسلامی حمایت انسان‌ها در برابر تعدّی‌ها است.

به گزارش بابل نوین، اسامه الازهری مشاور رییس جمهور مصر در امور دینی تاکید کرد که اندیشه تروریستی داعش با حمل سلاح اقدام به ایجاد ترس و وحشت علیه شهروندان بی‌گناه می‌کند و ما هیچگاه در مبارزه با این اندیشه دست از تلاش برنخواهیم داشت.

وی با سخنرانی در مسجد حضرت حمزه شهر صباح گفت: هدایت نبوی برای رحمت و حفظ نفوس انسانی آمده است. هرکس که به دنبال آن است تا تصویری خشن، آسیب‌رسان و کشتاری از این دین به مردم ارائه دهد باید بداند که شریعت مقدس اسلامی از این سخنان مبراست.

الازهری با بیان آنکه لعنت و نفرین خدا شامل کسانی است که اسلام را دستاویز مسائل دنیوی خود قرار می‌دهند، خاطر نشان کرد: قرآن کریم بر مساله امنیت بسیار تاکید دارد و فلسفه نزول قرآن و سنت نبوی برای تحقق مقاصد شریعت است که همان حفظ عقول، دین و نوامیس مردم است.

مشاور رییس جمهور مصر ادامه داد: خداوند شریعت مقدس و کتاب آسمانی‌اش را برای حمایت بشریّت از تهدید، کشتار و ناامنی فرستاد و بر احیای نفس و دوری از هرآنچه که سبب کشتار مردم شود، تاکید دارد و فرقی میان مسلمان، مسیحی و یا یهودی در این موضوع نیست.

الازهری در پایان با بیان آنکه در برابر هرگونه تعدّی به مصر با قدرت و توان پاسخ خواهیم گفت، اظهار داشت: قرآن کریم همه ما را مامور کرده تا با مردم با نیکی سخن بگوییم. باید مسلمان و مسیحی در برابر مشکلات منطقه دست به دست هم دهیم تا با بحران‌ها غلبه کنیم./م

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.