امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64857
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 11 شهریور 1396 - 17:19 | | ارسال توسط :

فوت سالانه ۱۵ هزار و ۹۰۰ ایرانی در اثر حوادث ترافیکی

قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار و ۹۰۰ ایرانی در اثر حوادث ترافیکی فوت می‌کنند، گفت: مسئولین به ایمنی جاده‌ها رسیدگی کنند و کیفیت خودرو‌ها را ارتقا دهند.

به گزارش بابل نوین،ایرج حریرچی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های دانش آموزان فوت شده هرمزگانی، گفت: در این سانحه ۹ نفر در صحنه فوت می‌کنند و در فاصله ۹ دقیقه از این سانحه رانندگی، ۱۳ آمبولانس اورژانس به صحنه اعزام می‌شوند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به انتقال ۳۴ مصدوم این سانحه به بیمارستان ها، افزود: ۲۳ نفر از مصدومین این سانحه رانندگی شرایط کاملا پایداری دارند و ظرف ۲۴ ساعت آینده نیز از بیمارستان مرخص می‌شوند و یک مصدوم هم آسیب وسیع در ناحیه صورت داشته که اقدامات درمانی لازم در بیمارستان شیراز انجام شده است.

حریرچی افزود: همچنین دو نفر از مصدومین انتقالی به شیراز در ناحیه دست و پا قطع عضو داشتند و دو نفر از مصدومین انتقال یافته به فسا نیز مشکوک به شکستگی مهره بوده که البته اقدامات درمانی لازم برای این مصدومین در حال انجام است و ۵ مصدوم که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، شرایطشان پایدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه بر لزوم پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی تاکید کرد و گفت: سالانه ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر ایرانی در اثر حوادث ترافیکی فوت می‌کنند و ۷۶۸ هزار مصدوم این حوادث نیز به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند که از این تعداد ۳۸۰ هزار نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

حریرچی افزود: به عبارتی دیگر نیم درصد مردم ایران به دلیل حوادث ترافیکی در سال بستری می‌شوند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که ۷۰ تا ۹۰ درصد وقوع حوادث ترافیکی به دلیل عوامل انسانی رخ می‌دهد، افزود: مردم باید رفتار ترافیکی خود را تغییر دهند و مسئولین به ایمنی جاده‌ها رسیدگی کنند و کیفیت خودرو‌ها را ارتقا دهند و بهتر است مردم از سفرهای غیر ضروری به منظور کاهش حوادث ترافیکی اجتناب کنند./ص

خبرگزاری دانشجو

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.