امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63020
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 مرداد 1396 - 16:54 | | ارسال توسط :

فوت یکی از مبارزان برجسته انقلاب

آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره ای بیماری صبح امروز شنبه ۱۴ مرداد۱۳۹۶ در ۹۳ سالگی درگذشت.

به گزارش بابل نوین، ایشان مبارزات سیاسى خود را با سخنرانى بر منابر علیه رژیم شاه از سال ۱۳۳۷ شروع کرد و با آغاز نهضت حضرت امام، مبارزات خود را براى تقویت نهضت حضرت امام گسترش داد.

آیت الله علی اصغر مروارید در سال ۱۳۴۲، بعد از قیام پانزده خرداد دستگیر شد و پس از آزادى، دوباره مبارزات خود را از سر گرفت. امام خمینى(ره) پس از آزادى به هنگام بازدید از مناطق قم، آقاى مروارید را به منبر مى‌فرستاد تا جایى که وى به‌عنوان سخنگوى امام خمینى(ره) در اذهان جاى گرفت.

تداوم مبارزات باعث دستگیرى‌هاى مکرر وى شد؛ به‌طورى‌که در سال ۱۳۴۳ مجدداً دستگیر شد و مدتى را در زندان رژیم شاه گذراند. در سال ۱۳۴۷ به مسجد حضرت مهدى(عج) ویلاى تهران رفت و به اقامه‌ى نماز پرداخت.

ایشان در سال ۱۳۴۹، به خاطر سخنرانى‌هایش دستگیر و به ۱۸ ماه اقامت اجبارى (تبعید) در ایرانشهر محکوم شد، ولى این حکم در دادگاه تجدید نظر فسخ و حکم برائت صادر گردید. در همان سال دوباره دستگیر و مدت سه ماه زندانى شد. در خرداد ۱۳۵۱ نیز توسط مأموران رژیم شاه دستگیر و به سه سال تبعید محکوم شد. مدت محکومیت وى در سال ۱۳۵۴ به اتمام رسید و وى به تهران بازگشت و مبارزات سیاسى خود را ادامه داد.

از این عالم وارسته ۲ کتاب ارزشمند سلسله الینابیع الفقهیه و تحقیق اللمعه الدمشقیه فی الفقه الإمامیه (با همکارى برادر مرحوم شان آیت الله محمدتقى مروارید) به جا مانده است.

پیکر آیت الله علی اصغر مروارید(ره) ساعت ۸ صبح فردا یکشنبه (۱۵ مردادماه ۹۶) در حسینیه شماره۲ جماران تشییع و در حرم مطهر شاه عبدالعظیم به خاک سپرده می شود.

جماران خاطره ای را از آن مرحوم که چند سال قبل آیت الله مسعودی خمینی نقل کرد مجددا منتشر کرده است؛

یادم هست که یک شب امام خمینی(س) وقتی متوجه شدند که در مسجدی در سه راه خورشید جشن است که البته الان یادم نیست جشن به چه مناسبتی بود، ایشان گفتند برویم و در کنار مردم در جشن شرکت کنیم.

یادم هست در آن زمان شیخ علی اصغر مروارید به منبر رفتند و برای اینکه شب عید بود و می‌خواستند امام را بخندانند در آغاز سخنرانی گفتند «بسم الله الرحیم»، بعد مکث کردند و دوباره گفتند «بسم الله الرحیم»، در این هنگام آیت الله مروارید ادامه داد شخصی به بالای منبر می‌رود و به جای «بسم الله الرحمن الرحیم» می گوید «بسم الله الرحیم» که شخصی از پائین منبر به ایشان تذکر می‌دهند که «الرحمانش» را هم بگو که در این هنگام منبری با لهجه خاصی می‌گوید «دیدم چرا اینقدر جمله کوتاه شده بود»، همین شوخی و مزاح آقای مروارید باعث خنده امام شد./م

منبع: خبر آنلاین

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.