امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80107
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 اسفند 1396 - 16:28 | | ارسال توسط :

قانونگذاران آمریکایی خواستار آغاز مذاکره راهبردی با روسیه شدند

به دنبال رونمایی روسیه از چندین سامانه مدرن تسلیحاتی، گروهی از قانونگذاران آمریکایی خواستار آغاز مذاکرات راهبردی با مسکو شدند.

به گزارش بابل نوین، به نقل ازراشاتودی، گروهی از قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا خواستار مذاکرات استراتژیک با مسکو شدند. این سناتورها در نامه‌ای اعلام کردند که آنها احساس می‌کنند پس از اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر رونمایی از سامانه‌های مدرن تسلیحاتی، برگزاری هر چه زودتر این مذاکرات ضرورت است.

بر اساس این نامه، پس از اظهارات پوتین در اول ماه مارس درباره توسعه چندین سامانه تسلیحاتی جدید از جمله سری جدید موشکهای کروز و زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین، مذاکرات استراتژیک روسیه و آمریکا یک مساله فوری و ضروری است.

در این نامه که به امضای اد مارکی، سناتور دموکرات، جف مارکلی، سناتورایالت اورگن در سنای آمریکا، داین فاینستاین، سناتور ایالت کالیفرنیا و برنی سندرز، سناتور دموکرات سنا رسیده، آمده است: به دنبال اعلام پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه اول مارس خود درباره تسلیحات جدید هسته‌ای این کشور از جمله موشکهای کروز و زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین، برگزاری مذاکرات استراتژیک میان مسکو و اشنگتن مبرم به نظر می‌رسد.

در این نامه خطاب به تیلرسون آمده است: علیرغم اینکه دو کشور اختلاف نظرهای مهمی با یکدیگر به خصوص درباره مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بحران اوکراین دارند، باید هر دو طرف پشت میز مذاکره بنشینند. واشنگتن و مسکو باید برای جلوگیری از محاسبات غلط و هرگونه درگیری احتمالی گفت‌وگو کنند.

قانونگذاران آمریکایی نگران این هستند که برخی از تسلیحات هسته‌ای جدید روسیه معاهده کاهش سلاح های استراتژیک، که معمولا به عنوان پیمان استارت نو شناخته می‌شود، را رعایت نکرده باشد و بنابراین خواستار گسترش توافق در این زمینه شدند. تسلیحاتی مورد سوال در این میان شامل موشک کروز با برد نامحدود و یک زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین می‌شود.

شایعاتی درباره دیدار احتمالی سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون، وزرای خارجه روسیه و آمریکا، در حالی که هر دو در سفر در آفریقا هستند، به گوش می‌رسد. با این حال وزارت خارجه آمریکا انجام هر گونه مذاکراه برای برگزاری مذاکرات احتمالی دو جانبه را رد کرد. لاوروف نیز ادعاهای مربوط به برگزار نشدن چنین مذاکراتی را نادرست خواند.

پوتین در سخنرانی سالانه اول مارس خود از رونمایی از تسلیحات هسته‌ای جدید پیشرفته روسیه خبر داد. در این سخنرانی پوتین تاکید کرد که روسیه به تمامی این سلاح‌ها نیاز ندارد اما نگرانی‌های قانونی خود را دارد که باید مورد توجه آمریکا و متحدانش قرار گیرد.

او با اشاره به توسعه تسلیحات هسته‌ای روسیه گفت: طرح‌های تئوری مسکو برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخی است به حملات و فقط در صورت حمله موشکی ممکن است تصمیم درباره آن گرفته شود.

این سخنرانی واکنش‌هایی از سوی رسانه‌های غربی و اتهام زنی‌ درباره به راه انداختن جنگ تسلیحاتی جدید از سوی مسکو را به همراه داشت./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.