امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54593
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 - 14:33 | | ارسال توسط :

قانون انتخابات ریاست جمهوری باید اصلاح شود

اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را خواستار شدند.

به گزارش بابل نوین،حمید میرزاده عضو هیات اجرایی مرکزی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن بازدید از ستاد انتخابات و با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: طبق ماده ۳۱ قانون انتخابات مجری انتخابات وزارت کشور است که زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات کار انجام می گردد.

وی ادامه داد: هیات اجرایی مرکزی ریاست جمهوری ۱۱ نفر هستند که ۴ نفر از آنان شخصیت حقوقی و ۷ دیگر حقیقی هستند، ۴ نفر حقوقی شامل وزیر کشور، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات و یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بوده  و ۷ نفر به عنوان معتمدان مردم انتخاب می شوند.

میرزاده، گفت: پس از اینکه شورای نگهبان ۳۰ نفر را تایید کرد انتخابات ۲۷ اسفند ماه برگزار و ۷ نفر معتمد مردمی انتخاب شدند.

عضو هیات اجرایی مرکزی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم با حضور حداکثری مردم این دوره نیز به خوبی انجام شود. پس از انقلاب ۳۵ دوره انتخابات انجام شده  که به طور میانگین می توان گفت هرسال یک انتخابات انجام شده است،  این نشان از مردم سالاری در کشور است.

سید کاظم میرولد عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری نیز با حضور در ستاد انتخابات، گفت:  هیات مرکزی اجرایی در تاریخ ۱۵ فروردین ماه تشکیل شد.  براساس سخنان آقای پورمطلق کارهای انتخابات به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: براساس اطلاعات هیات اجرایی شهرستان ها تشکیل شده است. کار اجرایی هیات مرکزی پس از دریافت آراء در کل کشور آغاز شده و پس از تایید این هیات نتایج به مردم اطلاع داده خواهد شد.

میرولد با اشاره به اسامی حقیقی هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آقایان میرزاده، امیری، حاجی میرزایی، شهیدی، تاج گردون و احمدی و بنده جزو این هیات مرکزی انتخابات هستیم.

وی ادامه داد: همچنین یک میلیون و یکصد پنجاه هزار نفر عوامل اجرایی هستند که در این زمینه در کل کشور مشغول به کار هستند.

عضو هیات مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود کمپین های انتخابات برخی از افراد در این روزها و اینکه برخورد هیات مرکزی اجرایی انتخابات با آنان چیست، گفت: وظیفه هیات مرکزی اجرایی انتخابات رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی کاندیداها نیست و بنده در این مورد اظهار نظری ندارم.

غلامرضا تاج گردون از اعضاء هیات مرکزی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تصور می کنم آسیب شناسسی انتخابات کنونی بسیار کمک خواهد کرد که ضعف های قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود و امیدواریم در اصلاح قوانین در آینده اقدامات مناسبی انجام شود. اگر هرگونه خدشه به انتخابات برسد حتما از سوی این هیات به رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد./ص

حبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.