امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67394
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 18 مهر 1396 - 19:57 | | ارسال توسط :

قیام کربلا الگوی حقیقی مقاومت در برابر دشمن است

امام جمعه بابلکنار ماجرای کربلا را الگوی حقیقی مقاومت در برابر دشمن دانست و گفت: استقامت و صبر در برابر فشارهای روحی و مادی دشمنان با تحمل ناملایمات در کنار ایستادگی در مقابل محاصره اقتصادی پیام مهم کربلا است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار، امشب در نشست سبک زندگی حسینی در مسجد جامع شهر مرزیکلا با اشاره به پیام های مهم قیام کربلا، گفت: جریان قیام حسینی در عاشورا یک مکتب سازنده و هدایت گر است و باید مورد کنکاش و تبیین در سطح جامعه قرار گیرد.

وی افزود: ایثار و فداکاری برای دین و از جان گذشتگی در راه آرمان های الهی از مهمترین پیام های جریان عاشورا است.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در دانشکده علوم دریایی سپاه ضمن تاکید بر این که در اسلام ماندگاری و احیای دین بسیار بالاتر از جان انسان ها ارزشمند است، اظهار داشت: در جای جای حماسه عاشورا ایثار برای یکدیگر و شهادت طلبی موج می زند و حتی عده ای از سپاه سیدالشهدا(ع) داوطلبانه حاضر به حفاظت از صفوف نمازجماعت و قبول شهادت برای برپایی نماز توسط امامشان شدند.

وی ادامه داد: فداکاری حضرت ابوالفضل(ع) با لب های تشنه برای رساندن آب به کودکان یک حماسه بی نظیر در تاریخ است و اوج مهر، عطوفت و مهربانی را در میان سپاه سیدالشهدا(ع) در مقابل دشمنان نشان می دهد.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که کربلا نماد و تجسم عینی و واقعی اسلام ناب محمدی است، خاطرشان کرد: سبک زندگی حسینی تحقق الگوی تربیتی بر مبنای اسلام ناب است که در کربلا و اوج مصائب و مشکلات نماد عینی قدرتمندانه خود را نشان داد.

وی ماجرای کربلا را الگوی حقیقی مقاومت در برابر دشمن دانست و تاکید کرد: استقامت و صبر در برابر فشارهای دشمنان و ناملایمات و تحمل در مقابل محاصره اقتصادی پیام مهم کربلا است.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از کسانی که درس کربلا را مذاکره با دشمن بیان می کنند، گفت: خطبه های سیدالشهدا(ع) و مواضع آن حضرت در ماجرای کربلا برای هدایت دشمنان و بازگشت به اسلام حقیقی و دوری از انحراف و ندادن کمترین امتیاز با دشمنان بود.

وی افزود: برداشت درس مذاکره از کربلا یک انحراف عقیدتی است و باید این دسته از افراد مطالعه خود را از حقیقت قیام حسینی بالا ببرند.

حجت الاسلام بابائیان خاطرنشان کرد: درس نهضت عاشورا صبر و استقامت است که یک نیاز مهم برای جامعه امروز ما محسوب می شود و لذا جامعه باید در مقابل ناملایمات و زخم زبان های دین مداران به ظاهر دین دار ایستادگی کند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان باید از کربلا درس عبرت بگیرند تا مانع از تسلط جریان های منحرف در ظاهر و پوسته دین در جامعه شوند.

امام جمعه بابلکنار با بیان این مطلب که کربلا الگو و اسوه درمان بیماری های جامعه است، گفت: سراسر ماجرای کربلا، درس ها و عبرت های حیات بخش برای جامعه بشری است و این موضوع باید با تطبیق جریان کربلا با جامعه امروز توسط خواص جامعه برای عموم مردم تبیین شود.

وی درس دیگر ماجرای کربلا را عزت و شرافت عنوان کرد و گفت: هر گاه جامعه و عده ای تحت تبعیت ولایت قرار گیرند، عزت دنیا و آخرت شامل آن ها می شود و اگر نه زندگی ذلت مندانه با قبولی کدخدایی شیطان بزرگی مانند آمریکا ما را ذلیل و حقیر خواهد کرد.

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.